Het nieuwe waterpark dat in Manchester gebouwd zal worden, zal in 2025 met een wereldprimeur openen in de vorm van de allereerste "levende" glijbaan ter wereld, als belangrijk aspect van het biophilic design dat hier word toegepast. Dit zorgt er voor dat natuur en biodiversiteit word geintegreerd in de moderne industriele architectuur.

De glijbaan zal op zo'n manier ontworpen worden, zodat de tussenruimtes opgevult kunnen worden met diverse planten. Uiteindelijk zal dan de gehele glijbaan structuur aan rijkelijk begroeide boomstammen doen denken.

Dit ziet er echt mega mooi en vet uit.

Gaaf als het werkt, ben er enorm benieuwd naar

Ziet er op papier mooi uit, maar het effect voor diegene die naar beneden glijdt is volgens mij nihil.

Eduard Ziet er op papier mooi uit, maar het effect voor diegene die naar beneden glijdt is volgens mij nihil.

Het gaat ook inderdaad puur om het uiterlijk.
      Of zou jij graag willen glijden over ruwe bladeren en takken?

Wat een gaaf concept! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat!

The_Bullgod Of zou jij graag willen glijden over ruwe bladeren en takken?

Het is wel iets om over na te denken ....
        Maar als vakman snap ik niet wat er nu zo bijzonder is aan deze "levende" glijbaan.

Eduard Maar als vakman snap ik niet wat er nu zo bijzonder is aan deze "levende" glijbaan.

The_Bullgod Dit zorgt er voor dat natuur en biodiversiteit word geintegreerd in de moderne industriele architectuur.

Die glijbaan zal in de basis niet anders zijn dan elke andere bestaande glijbaan in welk waterpark dan ook.
          Het bijzondere is dat de natuurlijke elementen direct geintegreerd worden in deze baan en DUS NIET er later pas tegenaan geplaatst worden.

• Eduard heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Het bijzondere is dat de natuurlijke elementen direct geintegreerd worden in deze baan en DUS NIET er later pas tegenaan geplaatst worden.

Ik ga je beloven dat dat niet kan. En ik zou het niet eens willen ook.
            Voor mijn gevoel wordt er in het kader van de bekende duurzaamheid weer eens lucht verkocht.

10 maanden later

Engeland heeft eigenlijk nog geen fatsoenlijk waterpark. Het beste park dat ze hebben is Sandcastle in Blackpool. Dat is best OK, maar zo héél veel is er niet te doen (De glijbaantoren in het midden plaatsen was wellicht ook niet slim) en het is echt enorm duur.

Dit waterpark ziet er beduidend beter uit, maar wetende wat Sandcastle kost vraag ik me wel af wat de prijzen hiervoor moeten gaan worden.

Ik kan er zelf niet extreem veel overzeggen, maar dit wordt een van vier locaties in UK. Mocht dit concept positive bevallen zullen ze dit uiteindelijk ook bouwen in Canada, Mexico, Zuid Korea en Japan.

Het is een cool project, met heel veel integraties en technieken.