Markiewong Ik gok dat Vekoma de tilted track niet kan leveren waardoor ze met Intamin in zee zijn gegaan.
Dat lijkt me sterk. Vekoma heeft tilt-tracks letterlijk uitgevonden. Tokyo Disney is niet in handen van Disney zelf, dus ik kan me voorstellen dat ze wellicht ook wat vrijer zijn met het kiezen van fabrikant.
Daarnaast vind je overigens genoeg banen van Intamin terug in Disney parken, waaronder al eentje in DisneySea.
Overigens hebben ze voor Slinky Dog Dash ook gekozen voor Mack, terwijl dit type prima door vekoma gebouwd had kunnen worden. Ze zitten dus zeker niet (meer) zo vast aan Vekoma.
Cornelius hoewel vergelijkbaar in techniek, is de baan van Fast & Furious toch nog uniek vanuit Intamin, met de combinatie van type trein, type lancering en intensiteit van het ritverloop.
Dat is moeilijk in te schatten. De bestaande banen kunnen natuurlijk prima een soort Studie zijn geweest om het systeem later op een grotere baan te zetten.. tegelijkertijd hoeft het nog niet zo te zijn dat F&F enorm veel grotere krachten heeft dan de andere banen. Dat blijft zonder meet-apparatuur ook onmogelijk om te bepalen.