Nu de tekeningen van het hotel zijn vrijgegeven wordt ook duidelijk dat de route van de pardoes promenade al definitief verlegt lijkt. Ik had even stille hoop dat men dit tijdelijk had verlegd, maar aangezien het nieuwe hotel ook wat noordelijker komt te liggen zal dit dus permanent zijn. De ruimte met het sprookjesbos aan de linkerkant (als je de arcade uitkomt) is echt minimaal. Zo minimaal dat men dit inmiddels heeft opgelost met een grote groene houten schutting zodat men toch niet het sprookjesbos instormt vanaf die kant. Ook is duidelijk de monstervis van Pinokkio te zien vanaf de promenade.
Omdat ik vind dat hiermee het bos van het sprookjesbos wel heel erg marginaal is geworden zou ik willen pleiten om de vijver en bijbehorende monstervis van Pinokkio een functie elders te geven. De scene in het huisje met het buitentafereel zou al voldoende kunnen zijn om het verhaal van Pinokkio te vertellen. Eventueel een aanpassing in het huisje zodat je Pinokkio alsnog ziet verschijnen.
De ruimte die vrijkomt kan je gebruiken om weer een natuurlijke barrière te maken voor het sprookjesbos zodat het sprookjesbos een besloten omgeving blijft waar je van sprookje naar sprookje kan slenteren in een oase van een groen bos.
PS,
Het bijkomende voordeel is dat we lekker vlot van die lelijke monstervis afkomen. ;-)