Inmiddels deze achtbaan kunnen doen en om eerlijk te zijn kan ik het geheel niet veel meer als Amateuristisch noemen.
Het lijkt er wel op alsof ze beneden op de grond zijn begonnen met themen en op 75% er achter kwamen dat het budget op is... ohja: En er moteen ook nog speakers en verlichting in: We zijn vergeten daarvoor de bekabeling aan te leggen.
En dat het bovenste gedeelte niet gethemed is zou nog geen ramp zijn als het subtiel was afgewerkt, zoals bijvoorbeeld de "fade" die gemaakt is bij Time Riders in MPG.. maar nee: Er zijn nog tal van thema objecten die de aandacht naar boven trekken, waardoor het wel héél pijnlijk zichtbaar word dat de stenen gewoon een plat motiefje zijn die op een betonnen muur geplakt zijn.
Tel daarbij op dat de rotsen aardig vierkant zijn en dat ze blijkbaar een object met druipsteen elementen in de aanbieding hebben kunnen kopen en dat random tegen het plafond gehangen hebben (wat het geheel eerder slechter dan beter laat uit zien).
Daar waar we in de Sesamstraat attractie nog best goede animatronics zagen, is dat hier absoluut niet het geval.. en dat die animatronic in de wachtrij dan nog niet zo sterk is is 1 ding.. maar ook de 3D animaties van die videoschermen zijn gewoon slecht en laten me denken aan 3D gerenderde video's uit de jaren 90.
Wanneer je het station betreed zie je de trein al draaiend binnen komen.. Mijn vriendin had het toevallig gemist, dus voor haar geen spoiler, maar voor de meeste mensen zou het dat wel zijn.. Goed: Ik wist natuurlijk al dat de baan dat kon.
Dan de rit zelf: Het lijkt wel alsof PA gedacht heeft: De trein kan spinnen, dus laten we dat dan vooral zo veel mogelijk - te pas en te onpas - toepassen in de attractie. Nog voor de speciale wissel begint het ding al te draaien, iets wat het effect van de wissel behoorlijk verknalt (mijn vriendin had dit dus wél door).
Naar mijn mening zou de opbouw vele malen sterker zijn geweest als de trein nog niet zou draaien voor die wissel.
Verder zie je tijdense de gehele rit constant allemaal dingen die je niet zou moeten zien. Schermen van andere scenes of het station bijvoorbeeld. Het is écht enorm slecht afgesteld en verdekt allemaal.
De achterwaartse drop aan het einde is wel leuk gedaan.. maar ook hier weer zit je op de brake te kijken naar een scene die moeilijk te zien is omdat dit boven je is en op de drop zelf ben je al aan de scene voorbij waardoor je vooral naar het dak staart.
Intamin zelf heeft ook wel een klein stukje laten liggen. De lanceringen zijn namelijk best lomp wat in combinatie met het draaien soms een onaangename por kan geven. In plaats van een flinke piek-lancering aan het begin van de strook zou het - in dit geval - veel beter zijn om meer geleidelijk aan te lanceren. (wat ik niet snel zou zeggen van enige andere lanceerachtbaan denk ik 😅 )
Zonde: Je kunt makkelijk zien dat er enorm veel potentie in het systeem zit, maar Port Aventura heeft er gewoon volstrekt geen gebruik van gemaakt.
Edit: De buitenkant ziet er niet heel slecht uit, maar past tóch niet helemaal in het gebied. De kleur voor de rotsen is te geel om goed aan te sluiten. Vooral aan de linker kant houden de rotsen ook net iets te plotsklaps op.