Ik zit al een tijdje in mijn hoofd met het volgende idee. Voor je in dit topic duikt, wil ik duidelijk hebben dat het hier gaat om blue sky imagineering. Dit topic is enkel gebaseerd op een hersenspinsel en een al vaker aangehaald onderwerp wat mogelijk is.
Het lijkt mij leuk om te kijken wat er in parken zou veranderen wanneer deze opgekocht worden door andere groepen. Hieronder kun je laten weten wat je van andere ideeën vindt of zelf een poging wagen door jouw idee te pitchen. Geld speelt hierbij geen rol. Als het jou bijvoorbeeld leuk lijkt om Walibi Holland te verkopen aan Parques Reunidos, wat zou er dan veranderen? Of wat gebeurt er als Phantasialand opeens Disneyland Bruhl wordt? Denk bij dit topic niet alleen aan wat je zelf wenst, maar ook wat realistisch gezien is voor de parken groep die het park overneemt. Zo zou het bijvoorbeeld compleet onwerkelijk zijn dat we opeens Flight of Passage kunnen beleven in de Efteling naast alle andere attracties. Niet helemaal blue sky dus... 😉 Ik ben nieuwsgierig naar jullie ideeën, maar om dit topic wat waarde te geven doe ik mijn eerste schot voor de boeg met wat er zou veranderen als Toverland wordt overgenomen door de Plopsa-groep.
Themagebieden
Allereerst zullen we binnenkomen in Port Laguna. Dit gebied blijft in de basis hetzelfde. Er worden wat wijzigingen aangebracht die zullen leiden naar Piet Piraat. De Duikshow die in de zomer wordt opgevoerd, wordt vervangen door een Piet Piraat show. Het Magiezijn wordt een showtje rondom de bekende televisieserie. Verder blijft het gebied zo goed als identiek. Hierbij worden er geen toverstaffen meer verkocht, maar de matrozen muts van Piet Piraat. Deze zal natuurlijk wel loyaal geprijsd worden zoals we weten van Plopsa. Vanaf nu zullen we ook de bekende Plopsa muziek in het entreegebied te horen krijgen.
Avalon houdt blijft Avalon zoals we dit kennen. Dit past prima in het Plopsa-plaatje.
Als eerste drastische verandering, wordt de Magische Vallei vanaf overname een Maya de Bij themagebied. De Dwervels worden ingeruild door insecten uit de franchise en de kleine infills in het gebied krijgen vergelijkbare thema's met de attracties die al te vinden zijn in de verschillende Maya thema gebieden (E.g. Mayaland - Plopsa de Panne). De Dwervelwind treinen worden bloemen waar kleine insecten (de bezoeker) in plaats kunnen nemen. Daarnaast wordt de muziek (met pijn in mijn hart) in het themagebied aangepast naar Maya de Bij muziek.
Het Wunderwald krijgt vanaf overname een Heidi thema. Hiervoor zijn slechts kleine aanpassingen nodig. De attracties in de hal krijgen een nieuwe naam die refereren naar Heidi.
Het Land van Toos krijgt een makeover naar het Kabouterbos. Hier zullen Kabouter Plop en de andere kabouters uit de serie hun opwachting maken. De attracties krijgen een nieuwe naam en er wordt gewerkt aan nieuwe thematisering. Zou wordt bijvoorbeeld het Klokhuis vervangen door een paddestoel en wordt Villa Toverhoed vervangen door de Herberg van Plop. De effecten en dergelijken blijven relatief gelijk. Hierbij komt wel een nieuwe storyline. Zo wordt bijvoorbeeld uitgelegd dat Plop en zijn vriendjes een toverstaf hebben gevonden en deze getest moet worden. (Ik ben niet van de storylines... 😁 )
Ithaka krijgt een Wicki de Viking thema. Hierbij wordt ook de Disk-o-coaster toegevoegd die in alle andere Wicki Lands ook te vinden zijn. Voor een fase 2 staat een Splash Battle op de planning zoals bij de andere Plopsa parken.
De Tovertuin wordt een nieuw themagebied gebaseerd op de kinderserie Bumba. Hierbij wordt een indoor-gedeelte toegevoegd aan de kant van de oude ingang. Dit wordt gedecoreerd als een circustent. Een kleine versie van wat ze nu in de Panne bouwen dus. Alleen in dit geval zonder darkride.
F&B
Katara Plaza wordt het nieuwe Mr. Spaghetti. Samson en Marie gaan in beeldende vorm te zien waar nu de openhaard is van het restaurant. Verder worden de houten picknick banken vervangen door restaurant tafels. Het assortiment gaat hier vergelijkbaar zijn met wat in andere parken ook wordt aangeboden bij Mr. Spaghetti.
In het Wicki Land (voorheen Ithaka) wordt vanaf overname een indoor restaurant geïntroduceerd. Deze zal waarschijnlijk een vergelijkbaar aanbod hebben als de Flaming Feather waardoor de Plopsa-groep er snel achter komt dat 1 van de 2 moet wijken. Hierdoor wordt na nog geen jaar na opening het Wicki restaurant omgebouwd tot een winkel.
Daarnaast begint Plopsaland Sevenum achter de schermen met de bouw van een theater. Voor verdere fases denkt het park na over de toevoeging van een hotel (na de al aangekondigde glamping), een PlopsAqua en een kinder-darkride vergelijkbaar met het Bos van Plop in een modern jasje. Vanaf overname is het ook mogelijk om vrijwel overal merchandise van je favoriete Studio 100 sterren te kopen.
Toverland krijgt vanaf overname een meer internationale naam. Om het originele denkgoed van Plopsa vast te houden, wordt dit: Magic Land. 😉
Dit was mijn schot voor de boeg met mogelijkheden voor een overname van Toverland door Plopsa. Laat vooral weten wat jullie er van vonden maar misschien nog wel leuker, waag zelf eens een poging met andere parken/parken groepen. Ik denk dat het een leuk concept is om over na te denken en ben nieuwsgierig naar jullie gedachten.