The_Bullgod Batterijen zijn helaas niet een perfecte oplossing hiervoor. Er wordt wel op plekken mee getest, maar serieus groot uitgerold is het in onze buurt nog niet.
Vooral bij Toverland betwijfel ik of een batterij-opslag een goed idee is: op de piekmomenten qua productie (normale warme dagen, op extreem warme dagen leveren zonnepanelen minder stroom) loopt er ook meer volk in het park en ga je meer productie hebben. Die productie zou je dan in kunnen zetten in je batterijenpark, maar op zo'n grote piekmomenten kan je bijna volledig je park van de inkomende stroom voorzien, om die dan op te slaan in batterijen klinkt goed, maar deze batterijen verliezen ook capaciteit en op de momenten waarop je dan net extra capaciteit uit die batterijen zou kunnen trekken, ga je geen overcapaciteit meer hebben en lopen de batterijen zeer snel leeg.
Batterijen worden ook oud en moeten vervangen worden, moeten beschermd worden tegen weersomstandigheden en dergelijke. Zoiets wordt eigenlijk enkel door experts gedaan, omdat er enorm veel bij komt kijken. Dit is niet iets wat Toverland gaat moeten oplossen, maar wel de netbeheerder.
BlueSpirit Voor zover ik weet, zijn hier nog geen dusdanig goede producten voor dat het interessant/haalbaar is voor commerciële partijen om dit te doen. Laat staan dat Toverland zoiets kan betalen. Maar, correct me if I'm wrong. Ik ben er namelijk geen expert in 😛
Klopt als een bus. In mijn werkachtergrond wordt er ook vaak met batterijen gewerkt (UPS) in datacenters, maar deze dienen om nét lang genoeg stroom te geven zodat de servers netjes kunnen uitschakelen of het kunnen overbruggen tot de noodgeneratoren werken. Dat zijn al vrij lijvige batterijen, die hebben een vrij korte levensduur én de capaciteit ervan is vrij beperkt, helaas.
Ik denk ook eerder dat een centrale gigantische batterij eerder een oplossing is ipv elk bedrijf zijn eigen batterijen-boerderij.
JaylonToverlandgek Nieuwe attracties zijn altijd storingsgevoelig. Net voor ik Pixarus in ging, vloog die ook in panne, hoort er gewoon bij. Die kinderziektes gaan er de komende weken wel uit 🙂
Maar het warme weer vorig weekend gaat zeker niet geholpen hebben, alsook de storm. Maar komt wel goed.