Vanaf Oki Doki tot en met Wild Water Slide een vulkaanthema?... Dat zou dit meteen het grootste themagebied van het park maken. Fijn natuurlijk, meer thematisering is altijd welkom. Waarom die andere attracties erbij worden betrokken snap ik niet helemaal. Oki Doki past toch prima bij Kinderland en Wild Water Slide kan beter een generieke log flume blijven, anders heb je er twee met hetzelfde thema?
Kan natuurlijk dat het thema zich beperkt tot de paden / pleinen voor die attracties (een volledige El Paso her-thematiseren van binnen zie ik ze sowieso niet doen), hoe dan ook hoop ik dat het budget voor Mystery Volcano zelf hoog genoeg blijft in plaats van dat men dit moet gaan verdelen over een viermaal zo grote oppervlakte.
Wat betreft het thema zelf, op zich prima, ligt ook het meest bij het oorspronkelijke (in ieder geval van de drie die ze voor ogen hadden), zou het ook tof vinden als hier en daar een referentie naar Indiana te vinden gaat zijn. Natuurlijk was mijn voorkeur geweest weer vanuit het oude thema te werken maar dan is het natuurlijk niet ''nieuw''. We hebben dat met Bermuda Triangle > Area 51 in Movie Park Germany (ander park van Parques Reunidos) gezien, waar eigenlijk enkel de naam en een paar filmpjes veranderen al genoeg was om de attractie als nieuw te kunnen presenteren. Zo'n naam doet oneindig meer voor marketing dan zelfs miljoenen aan de mooiste thematisering.
Ik ga het echter altijd ironisch blijven vinden dat men daar zo nodig van het vulkaan-thema af wilde en dat men dat hier bij Indiana precies gaat introduceren. Soms heb ik echt het gevoel dat het allemaal maar aanklooien en nattevingerwerk is, maar dat gevoel is vrijwel standaard aanwezig bij rethemes. Maar, ik ga verder niet oordelen over bijvoorbeeld de gepubliceerde tekeningen, ben wel benieuwd naar die van de binnenkant als we die ooit te zien gaan krijgen.