Ik heb Kumba in 2023 gedaan. Ik vond het een aardige baan maar niet memorabel zoals Montu of Iron Gwazi dat wel waren. Sheikra maakte bij mij meer indruk. Het is ook niet een baan waarvan ik zeg "als je nog je reisplannen kunt omgooien en je bent in de buurt, pak deze mee voordat ie weg is". Dat gevoel heb ik bij Arieforce One wel. Het Kumba-gevoel is trouwens prima te beleven in Port Aventura, een paar ritjes Dragon Khan is voldoende.
Wat goed is, is dat er in Busch Gardens Tampa meer geïnvesteerd wordt. BGT kan een opknapbeurt goed gebruiken, het park voelt nu wat 'gedateerd'. Ik vraag me af of investeren in Kumba het beste idee is. Ik zou vooral in de categorie waterattracties wat meer doen. Afgezien van een river rapid is er niks op dit gebied. Een watercoaster zoals Pulsar of Krampus zou ik een logischere investering vinden.
Kumba aanpakken is waarschijnlijk de goedkopere optie. Ik vraag me af wat ze met deze baan willen doen en of het echt iets toevoegt. Kumba is een old-school B&M looper. Dit model, en de B&M floorless coaster-model voelt voor mij iets van het verleden. Wat wordt het?