Dag allen,

Heeft iemand een idee hoe duur nieuwe abonnement voor Europa park gaat worden en wanneer het bekend wordt gemaakt?

Op de site staat nog niets maar wellicht zijn er geruchten??

We gaan eind maart en ik twijfel een abonnement te nemen, we gaan gemiddeld 3/4 x per jaar dus ben benieuwd of dat voordeliger is. Afgelopen jaar was het eind de €220, right?

Jesper777 Afgelopen jaar was het eind de €220, right?

Dat zijn volgens mij de prijzen uit 2019/winter 2020. Ik heb nog niets gehoord over de mogelijke jaarkaarten, maar het zal binnen nu en drie weken bekend worden. Ik zit er ook op te wachten 🙂

Het viel me net op dat de website al even in onderhoud is, zou het toeval zijn of krijgen we vandaag meer te horen over de abonnementen?

Staat al op de site van Europapark, er zijn 2 soorten passen zilver en gold.

De weekenden van augustus en het halloween seizoen zijn uitgesloten, net zoals Pasen, Hemelvaart weekend en Pinksteren bij het Zilver abonnement.

Oef, 345 Euro, ik wil niet heel nostalgisch doen maar ik vond 190 al veel 8 jaar terug.

Hjalmar En dan zit er nog niet eens een parkeerabonnement bij..

Het zilveren abonnement krijg je digitaal in de EP app en als je toch een plastic pasje in je portemonnee wil, moet je nog 5€ betalen. Beetje vreemd als je net 195€ afgetikt hebt. Wel schappelijk dat je ook op black-out datums naar binnen kunt als je in het hotel zit.

Voor volwassenen zijn de prijzen overigens €225 voor Silver en €395 voor Gold.

Persoonlijk neig ik naar Silver, de dagen die geblokt zijn ging ik meestal toch niet en als je toch wil heb je ook de EP hotel truc nu, want als je daar slaapt gelden de blockdagen niet voor Silver.

Guy Ik snap ook niet dat Rulantica niet gewoon bij de volle 345 in zit, waarom moet je hier nog extra voor betalen buiten de twee kaarten die je krijgt.

Ik zou het geld ook niet over hebben voor die Gold pass maar de silver pass is best schappelijk. Voor volwassenen 225 euro voor 230 dagen bezoek. Ik dacht eerst toen ik het las dat de zomervakantie wel buiten het abonnement zal vallen maar ze hadden de gesloten winterperiode meegeteld, de kaart is heel juli en doordeweeks in augustus te gebruiken. Ben benieuwd wanneer ze de lijst partnerparken bekend gaan maken.

Hjalmar Oef, 345 Euro, ik wil niet heel nostalgisch doen maar ik vond 190 al veel 8 jaar terug.

Dat dus. Het Gold abonnement van Europa Park is duurder dan Magic Plus van Disneyland Paris en je krijgt niet eens onbeperkt Rulantica erbij. Zo "gold" voelt het dan niet aan.

En 5 euro bijbetalen voor een abonnementspasje bij Silver?! De Coronacrisis is duidelijk zwaar gevallen bij de Mackjes.

Nostalgische gevoelens hier... Jammer dat het park (of misschien wel de gehele hobby) niet meer zo kneuterig is als in het verleden, succes maakt niet altijd beter. Of leuker.
        Wat dat betreft kunnen we mopperen wat we willen op de Efteling, maar die blijft als enige nog betaalbaar.

Het is het allemaal vast nog steeds waard, maar de tijden van weleer dat je voor weinig meerdere weekenden per jaar kon gaan mis ik wel. Inclusief de voordelen van het bezoeken van andere parken, wat ook steeds meer beknepen wordt.

Denk dat deze gevoelens vooral ook komen omdat het zeker de afgelopen paar jaar wel erg hard gaat met de prijzen in het park maar ook rondom.

Het Gold abonnement is helemaal niet aantrekkelijk. Op geen enkele manier. Het is een goedkope manier om de drukste dagen van het jaar de jaarkaarten bij de deur te houden zonder te zeggen dat ze niet welkom zijn. En ergens snap ik dat wel want de geblokte dagen zijn in het algemeen ook wel echt heel erg druk.

Maar omdat je op aankomst en vertrekdagen met zilver ook welkom bent in het park is de goedkoopste optie voor 15 euro een tentje (plus een tientje per persoon extra) meenemen om vervolgens in je eigen favoriete B&B te gaan slapen. Dat kost je dan wel 35 euro extra dat weekend als je met z’n tweetjes bent. Maar dat is nog altijd 170 euro goedkoper dan een gold abonnement 😅 Daarmee is een Gold abonnement alleen nog interessant als je perse drie geblokte weekenden wilt gaan én minimaal twee dagen wilt zwemmen in Rulantica.

Ziet er toch best aantrekkelijk uit? Een 2 dagen kaart kost al ruim €100 dus als je 3/4 keer per jaar gaat haal je het er al uit bij silver

Michael Maar dat is nog altijd 170 euro goedkoper dan een gold abonnement

Je vergeet dat je ook je favo B&B nog moet betalen he ;-) Dus die 170 voordeel zijn dan ook verdwenen.

Je merkt aan alles dat EP geen houders van buiten de regio wil hebben. Want als ik naar ons gezin kijk, dan is vrijwel iedere combinatie altijd duurder dan gewoon een twee dagenkaart en een b&b, wat voor 95% van de buitenlanders eigenlijk volstaat.

FlyingTimo Nee, want in mijn logica heb je die kosten ook met een gold abonnement, dus die hoef je niet mee te nemen in een vergelijking.

Pfff zo ik moet wel even slikken met de nieuwe abonnementsprijzen. Ben benieuwd of ze ook nog een maandelijks bedrag gaan introduceren...

Al zit ik wel met die oktober blackouts, maar moet dus even goed nadenken of dat wel belangrijk is voor me of niet.

Ik moet zeggen dat ik de prijs nog wel mee vind vallen, had alleen wel wat meer extra dingen zoals korting verwacht bij het Gold abonnement..

• Dennis heeft hierop gereageerd.