Ieder jaar loop ik in de winter wel een rondje rond Drouwenerzand. Ik wilde gisteren naar de kermis in Zwolle en wist dat er iets te zien viel in Drouwen, dus heb het even gecombineerd.
Wat is er aan de hand dan?
In de winter van 2013-2014 kocht Drouwenerzand Inferno, een kermis spookhuis van van de Molengraft. Het kreeg de simpele naam Spookhuis. En op 31 oktober 2021 draaide het zijn laatste dag als mobiel spookhuis. In januari zag ik al een betonnen plaat, groter dan de vloeroppervlakte van Inferno, en ik hoorde eind februari dat de constructie verticaal was gegaan, van wat ik tot gisteren Inferno 2.0 noemde. Op de website staat echter de nieuwe naam "Landhuys den Linden"
Goed, over naar die verticale constructie, daar heb ik wat foto's van:
Is dat alles? Nee. Ik heb Vrijdag de podcast van Looopings geluisterd met de eigenaar van Drouwenerzand, Bert van der Linde (kijk nog even naar de naam van het spookhuis en je ziet de knipoog) en hij vertelde daarin dat ze bezig zijn met het opnieuw laten spinnen van de achtbaan. Jungle, die op de website "Spinning Coaster" heet, maar sinds 2017 dus niet meer spinde. Op onderstaande foto is ook te zien dat de trein een nieuw kleurtje heeft gehad.
Verder was er ook al wat promotie te zien voor een nieuw evenement: Knolpower Weekend https://www.drouwenerzand.nl/attractiepark/knolpower-weekend-2022/