Vorig jaar heb ik meerdere polls gehouden voor 'de beste dark ride'. Dit jaar heb ik Nederland en België gecombineerd voor een overall langere maar toch minder ingewikkelde lijst.
Er is niet veel anders dan de vorige editie, maar voornamelijk de Plopsa station rides zijn nu toegevoegd. Ook is de Valkenier na de sluiting nu voor het laatst aanwezig, en zal volgend jaar niet terugkeren op de poll. Ook is Legoland Discovery Centre Scheveningen natuurlijk geopend, maar omdat er een kind nodig is voor toegang neem ik aan dat vrij weinig mensen die gedaan zullen hebben.
Ook bleef het spookhuis in Avifauna het hele jaar vanwege corona dicht en zit dus niet in de lijst (eigenlijk was ik hem vergeten toe te voegen, maar dit werkt als excuus 😛)
De poll kan hier ingevuld worden. het principe is simpel; een voor een komen alle kandidaten langs, en die kun je beoordelen op een schaal van 10. Denk er hierbij aan dat het puur gaat om de ride in de context van het park, niet in de context van de lijst. Natuurlijk kan een grote dark ride in een klein familie park zich niet meten met een grote ride in een groot park, daarom gaat het om de relatieve kijk. Als je een dark ride niet hebt gedaan, stem dan op "Heb ik niet bereden".
Ik heb hier volgens wat de https://darkridedatabase.com als volledige dark ride ziet gewerkt, als er iets 'mist' is dit dus de reden.
De verklaringen zijn niet verplicht, maar wel leuk om te lezen. Deze zullen in een overzichtsdocument aan het einde van de stemperiode te zien zijn, dus schrijf er geen al te grove woorden of persoonlijke gegevens in.
Veel invulplezier! De poll blijft 4 weken geopend, en sluit op 18 maart 2022. Antwoorden kunnen worden aangepast na een verzending.