Als ik kijk naar mijn top 10 dan mieter ik sowieso alle RMC banen eruit, heb niet echt meer een herinnering aan Zadra in 2019 en Untamed was echt vreselijk in 2021. De ritten waren echt oncomfortabel en ik had het gevoel alsof die "Gemaakt" was door de niet echt soepele, snelle, kleine airtime heuvels.
Welke baan er wel in mijn top 10 binnenkomt is Taron, eindelijk kan ik snappen waarom veel mensen deze achtbaan in hun top 10 hebben staan, hij is afwisselend, snel en direct, je vliegt heerlijk door alle elementen en je wordt echt lekker gelanceerd.
Schwurz der karnan is ook mijn top 10 binnen geslopen, die verrassing op de lifthill en het gevoel dat je echt niet hoog klimt, maar dan de toren uitkomt is echt "Mindblowing." Ook de snelheid en de enorme bocht maken hem echt leuk! En dan heb je ook nog de hangtime in dat ding, nee echt geweldig.
F.L.Y zit na 2 bezoeken aan Phantasialand + enorm veel ritten echt geramd in mijn top 10.. Want door de vliegervaring en vooral door de kurkentrekker over Uhrwerk is die heel uniek, je knalt ook lekker de horsehoes in en ramt echt door het gehele gebied.
Denk dat Hals über Kopf en Karacho door de speelsheid en soepele elementen nu mijn top 10 aanvullen en de Amerikaanse banen gaan verdringen, ik heb er wel een herinnering aan.. Maar het lastige aan een top 10 is dat je oudere ritten gaat vergeten.
Mijn top 10 staal is hierdoor:
- Helix
- Black Mamba
- Fenix
- F.L.Y
- Lech
- Mako
- Manta
- Taron
- Hals Uber kopf
- Karacho
Aan hout is er niks veranderd en daar blijft een RMC baan wel overeind.
- Wildfire
- Wodan
- Troy
- Balder
- Twister
- Joris en de draak
- El Toro in Plohn
- Mammut
Daarna heb ik geen noemenswaardige banen want op Colossus heb ik gewoonweg een hele erge saaie rit beleefd, niet bijzonder genoeg om die te benoemen, voor mij geen gevoel van airtime en alsof die op stroop reed.