Ik denk dat men hier te verwend/gewend is geraakt aan alles wat de Efteling voor de Winter Efteling doet. Naar mijn idee kleden ze enorm veel winters aan. Natuurlijk de Warme Winterweide... Maar ook; het hele Sprookjesbos krijgt een winter lay-over, er verschijnen pleinen met vuurhaarden, beelden worden vervangen door winter versies, winter versies van de muziek, cadeaus en kacheltjes, 3D schilderijen, besneeuwde dennenbomen, winterse souvenirs, winterse snacks en dranken. Het platslaan als wat kleine dingetjes vind ik gewoon onredelijk. Naar mijn idee doen ze niet onder aan de andere parken, die zich overigens ook heel makkelijk vooral op het kerstmis thema richten.
En het lijkt ook alsof men is vergeten dat de Efteling de afgelopen 2 jaar een hele winter Efteling heeft opgebouwd voor vrijwel niets... Dat men nu ook hier gefaseerd jaarlijks veranderingen aanbrengt is niet meer dan logisch. Het is nu het eerste jaar sinds corona dat ze (hopelijk) een hele winter open kunnen blijven. Dat ze dit jaar wat terughoudender zijn is nogmaals te begrijpen.
Dat het ooit beter was is discutabel, maar dat het nu slecht is vind ik totaal niet.