R013 Ik vindt dat de Winter Efteling juist best wel veel winterse aankleding heeft, de verschillende pleinen met vuren, besneeuwde bomen, potkacheltjes, het Anton Pieckplein met alle guirlandes, besneeuwde daken, de vele lampionnen, de grote Anton Pieck knipkaarten op de laan bij het Diorama, en de vele guirlandes op de gebouwen door het hele park. En nu ook uiteraard de Warme Winterweide. Plus vaak kleine details die niet enorm opvallen. En veel sprookjes in het Sprookjesbos hebben veel decoraties passend bij het sprookje. Het enige verschil met andere parken is dat het bij de Efteling redelijk subtiel allemaal is. Disneyland Paris bijvoorbeeld heeft eigenlijk alleen op Town Square, de Main Street en Central Plaza kerstdecoraties hangen volgens mij, maar dan wel gelijk heel kleurrijk en een uitgesproken stijl, waardoor het dus gelijk meer opvalt. Van mij mogen de winterse decoraties in het entreegebied van de Efteling ook wel wat meer en wat uitgesprokener worden. Maarja hopelijk gebeurd dat met de komst van het Grand Hotel. Vind nu bijvoorbeeld de Pardoes Promenade nogal kaal ogen.
Waar de Efteling wat mij betreft juist wat meer op zou mogen focussen is het entertainment. Maargoed dat is bij de Efteling al jarenlang zo......