Lijk mij een meesterlijke zet, de Fransen die een voet zetten in de pretpark hoofdstad van de wereld. In de buurt van Orlando, maar toch niet direct naast Universal of Disney. Om een mix te trekken van touristen en locals, vergeet ook niet dat vele Amerikanen pensioneren in Florida. De Amerikaanse geschiedenis zit inderdaad vol met verhalen. Echter de geschiedenis van het hedendaagse amerika is niet zo heel erg lang. Ridder shows en romeinse show, die worden wat lastiger. Als je echter verhalen van de inheemse stammen of bijvoorbeeld de Vikingen (Die ook Amerika hebben bereikt) ga vertellen, dan heb je opeens wel een tijdspannen van 2000 jaar.
Puy du Fuy in Frankrijk (Vendee) en Spanje (Toledo) baseren zich wel sterk op lokale verhalen uit de directe regio. Dat zie ik in Daytona niet direct gebeuren. Maar de Amerikaanse geschiedenis als geheel wel.
En kwa shows en tribunes, overal valt wel een overkapping over te bouwen lijk mij. En het nieuwe park in Spanje heeft 2 van de 3 theaters indoor. Als alle uitbreidingsplannen in Spanje daar door gaan zijn daar dadelijk 3 shows buiten (Waarvan 1 met overdekte tribune) en 3 shows binnen. Prima verhouding die ze ook in de USA kunnen aanhouden.