Ik had afgelopen week de kans om even Legoland Florida binnen te wandelen na afloop van een lange werktrip. De Legolandparken in de VS zijn extreem duur, maar met een houten achtbaan in ‘t aanbod en gelegen in ‘t voormalige Cypress Gardens, was mijn interesse toch wel gewekt.
Het is vanaf de parkeerplaats even zoeken naar de ingang. Een enorm hotel, deels in aanbouw, en deze zonnepanelen die als bescherming tegen zon en hagel voor de “preferred parking” dienen, blokkeren het aanzicht. Eenmaal gevonden valt meteen op hoe groen het park is.
Je komt binnen via een gezellige maar kleinschalige Main Street en loopt vervolgens pardoes tegen Miniland aan. Het ligt er hier beter bij dan in California, met een paar leuke Floridiaanse gebieden.
Ik pak als eerste coaster The Dragon mee. Grotendeels een standaard Vekoma rollerskater, maar met de komst van Legoland uitgebreid met extra remsecties en een darkride vooraf. Foto’s maken van de baan is lastig, want hoge kasteelmuren omringen de track.
Snel door naar ‘t avonturengebied, waar de Sally Corpshooter er beter bij staat dan in California en ook de houten baan Coastersaurus te vinden is. Die laatste komt ondanks nieuwe GCI Millennium Flyer treinen toch snelheid en lengte tekort. Niets mis mee voor een familiepark, maar veel minder goed dan de woodies in Fun Spots in Kissimmee en Orlando.
Kort na deze coaster maak ik een cruciale fout. Ik besluit zonder de buienradar te checken om de Ninjagodarkride te doen. Het ritsysteem met handbewegingen in plaats van pistooltjes blijft hilarisch, maar het kost me kostbare tijd en eenmaal buiten is het onweer dichtbij en gaan alle buitenattracties dicht.
Het ziet er snel niet goed uit voor de rest van de dag en mijn vlucht vanuit Tampa is te vroeg om tot sluitingstijd te blijven hangen.
Helaas allemaal dicht en toen de regen eenmaal begon te vallen was ‘t ook duidelijk waarom.
Gelukkig zijn Amerikaanse parken heel schappelijk als ‘t om weer gaat. Ze zien je liever terugkomen dan dat je enige dag in ‘t water viel, dus de twee achtbanen die ik nog niet deed kan ik later deze zomer doen met een gratis terugkomticket. Fijn, want $105 (ja, echt) voor twee credits zou wel heel karig zijn geweest.
Het terugkomticket ophalen bleek overigens de langste rij van de dag en nota bene in de stromende regen. Ach, je moet er iets voor overhebben he.
Eindoordeel: Mooi aangekleed, super voor kinderen en met een houten achtbaan, een wildemuisbaan met VR en de oude Cypress Gardens toch net wat meer voor ouders en oudere tieners. De entreeprijs blijft schokkend, maar niet echt buiten de grenzen van veel parken met IP in de VS. Ik zou ‘t park alleen aanraden als je veel tijd in Orlando hebt en òf kinderen mee hebt òf een ontzettende credithoer bent. Ik heb geen kinderen. 😉