B&M heeft onlangs een patent ingediend voor een nieuw soort stoel- en beugelsysteem.
Het eerste dat opvalt in de tekeningen is het feit dat het om lapbars gaat en niet de bekende schouderbeugels of vestrestraints.
Het 2e dat opvalt is dat er onder de stoel een systeem zal komen om mogelijk de stoel te kunnen laten zakken om zo het instappen makkelijker te kunnen maken. Een andere mogelijkheid is dat dit systeem tijdens de rit als een soort van demper werkt, waardoor de rit comfortabeler kan zijn. Maar het kan ook zijn dat de stoel kan meebewegen tijdens de rit waardoor het gevoel van airtime groter word.
Link naar het patent: https://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220106&DB=EPODOC&locale=en_EP&CC=WO&NR=2022003642A1&KC=A1&ND=4
![](https://forum.pretpark.club/assets/files/2022-01-27/1643266028-861256-img-8214.jpeg)
![](https://forum.pretpark.club/assets/files/2022-01-27/1643266480-945935-fig2-1.gif)
Bron: https://behindthethrills.com/2022/01/new-patent-seaworld-surf-coaster-train-layout-restraint/
EDIT:
Net als het patent voor de nieuwe stand-up seats van een tijdje geleden, word door internet dit nieuwe patent ook gelinkt aan het "Surf Coaster" concept, wat SeaWorld Orlando mogelijk gaat krijgen.
Zou uberhaupt 1 vandeze 2 nieuwe systemen gebruikt gaan worden op die Surfcoaster en welke van de 2 dan?