Robkuh84 Een verkooppraatje is voor de klant (of de buitenwereld). In dit geval gaat het volgens mij om een interne beslissing en is het niet bedoeld om er mee te pronken.
Er word naar buiten toe (vooral naar de politiek) best wel mee gepronkt hoor.
Ter vergelij: Het gedeelte van Blackpool Pleasure Beach dat ten zuiden van Watson Road ligt (het gedeelte waar alle achtbanen behalve Grand National staan), zit ook (ruim) onder die 11%.
Ik denk dat dit wel aan toont hoe nietszeggend dit in de praktijk is.. Op wellicht één belangrijk puntje na: Het beperkt de Efteling in hoeveel darkrides ze kunnen bouwen. Want juist die dingen tikken enorm aan voor die 11%. Veel meer dan bijvoorbeeld een Restaurant.
Meelworm direct of indirect met de grond is of zijn verbonden.
Ik weet niet waar je deze definite vandaan heb, maar ik vind vooral dit stukje prachtig.. het is natuurlijk niet zo dat enige constructie gewoon in het luchtledige zweeft 😆
nander oor zover ik weet is bebouwing gedefinieerd als het hebben van een dak en muren. Dat hebben terrassen niet.
Klopt.. en het moet een vast karakter hebben (niet tijdelijk, want anders vallen vrijwel alle terrassen alsnog onder bebouwing omdat er meestal wel overkappingen zijn en er vrijwel altijd wel een muur is).
Een terras valt dus officieel onder bestrating. Een plein ook. Zelfs al moeten er muren voor gebouwd worden om het terras hoger te leggen (zoals bij de ballonvaarder of het Grand Hotel). Nooit bij stil gestaan eigenlijk dat je dus prima kunt bouwen aan iets dat geen bebouwing is.