Progress Als je kijkt naar de vormgeving en uitvoering van de bestaande animatronics (kijk eens hoe gedetailleerd de kleding is bijvoorbeeld) kan ik me voorstellen dat daar weken werk in zit van veel mensen. Ik denk dat dat soort dingen duurder uitvallen dan wij denken.
Dan zijn het nog steeds redelijk goedkope animatronics. Ik weet niet hoe het bij de Efteling zit, maar bijv. PHL heeft een eigen naai-atelier waar mensen full-time in dienst zijn om kleding voor zowel medewerkers als animatronics te maken. Nu heeft dat park redelijk wat animatronic-attracties verwijderd, maar het atelier bestaat nog. Ik kan me voorstellen dat het voor de Efteling nog meer loont om zo een eigen atelier te hebben wat dit doet. (niet dat dit het goedkoop maakt, maar het scheelt uiteraard wel weer enorm met extern laten doen).
Die kleding is uiteindelijk immers ook nodig bij de dure animatronics.
Japio Ik geloof wel in projecties in Danse Macabre, maar het staat of valt ermee hoe ze worden toegepast.
Absoluut mee eens. Toen er een projectie in Fata Morgana kwam was er ook veel tegenstand, maar de uitwerking is gewoon fantastisch.
Piet_Verdriet Misschien was de AI server te overbelast om op tijd de nieuwe muzikanten te generen?
Ik neem aan dat je het met enig sarcasme zegt, maar het is niet ondenkbaar dat de andere AI-Renders zo slecht in de smaak gevallen zijn dat ze uiteindelijk besloten hebben dit toch maar NIET in DMC te stoppen. Als ze dan daadwerkelijk een kwalitatieve render moeten laten maken (wat in principe ook met AI kan), dan gaat het gewoon wat langer duren.