Vandaag startte de Efteling de dag zonder Danse Macabre omdat deze technische storing had. Na ongeveer drie kwartier ging de attractie toch open en wij waren net op dat moment in de buurt.
Na een snelle wachtrij mochten we als tweede of derde groep de rit doen.
Het duurde al vrij lang voordat de attractie begon en toen dacht ik al hier klopt iets niet.
Uiteindelijk begon de rit maar na een minuut ongeveer, net voordat de snelheid begon viel de attractie in storing. Je voelde gelijk dat het niet goed zat. We haperden twee keer kort, waarna we stil stonden en er opgeroepen werd dat we weldra door zouden gaan. Dit duurde steeds langer tot de werkverlichting aan ging. De schijf stond hoog en een beetje schuin. Vanaf de balustrade stonden de medewerkers en gaven ze aan dat de TD zo snel mogelijk zou komen. Ik had niet het idee dat de medewerkers goed wisten wat ze moesten doen.
Na 10 minuten daalde de schijf heel langzaam en werden we per koorbank eruit gehaald. We kregen als compensatie een VIP kaart om een (andere) attractie via de uitgang te mogen betreden. Dat vond ik best netjes.
Ik vond het een toffe ervaring en het gaf heel veel tijd om de kapel te bekijken. Wat ik mij wel afvraag:
Door de vele storingen van de afgelopen weken vraag ik mij af waar de Efteling goed aan doet om het nieuwere ritprogramma te gebruiken. De eerste maanden werd de rit ook geprezen en toen reden ze met een ander ritprogramma. Het was toen ook veel minder storingsgevoelig.