Ik snap de angst voor een grauwiger themagebied best. Het industriële futuristische Marvel stijltje is niet perse de magische sfeer die je bij een Disney park verwacht. Maar kijkend naar de toekomst, met een kleurrijk Frozen gebied, een waarschijnlijk rots overladen Star Wars-land en de al bestaande kleurrijke Pixar gebieden, past Avengers Campus straks beter in het park ter afwisseling.
Nu voelt het inderdaad als een verkeerde eerste move om een sfeerloos park met een minder romantisch thema op te tuigen, maar op economisch vlak is het gewoon een goedkope copy paste situatie aangezien Californië dit gebied ook kreeg en Marvel brengt nou eenmaal een nieuw publiek naar het park.
Ik ben geen Marvel fan en deze stijl is ook net perse mijn favoriete stijl, maar ik vind de beelden uit Californië nog best overtuigend. De Spiderman attractie lijkt mij een aanwinst voor WDS, de Iron Man coaster lijkt mij ook een sterke ervaring te worden en de entertainment waarde van dit gebied heeft WDS ook erg nodig. Alles wordt beter dan het was.