Even een geupdate versie van mijn reactie om het duidelijker te maken wat ik bedoelde.
Dit was een reactie op het idee van Pretparkgenot om de Booster Bikes naar Maximus Muller te thematiseren.
Ik heb toen met dat idee zitten spelen en na zitten denken hoe dat eruit zou kunnen zien. In eerste instantie leek mij het een goed idee om iets met een fabriek te doen. Dit leek me slim omdat de Booster Bikes al op een rails zitten en hoe betrek je dat nu in het verhaal das een lastige met achtbanen natuurlijk. Om die reden leek het idee van een uitvinders fabriek van Maximus waar hij bezig is met het produceren en testen van zijn nieuwste uitvinding me een logische manier om ook die track diegetically in de attractie te verwerken.
Met dat idee ben ik verder gegaan en heb ik op een moodboard proberen uit te werken en visualiseren. Daardoor kwam ik erachter dat de zichtlijnen vanuit Djengu river wel eens een probleem konden zijn en de immersie konden breken. Bovendien loopt een bezoeker uit de tweede loods de Magische Vallei in waar ook het huidige station van de Booster Bikes te vinden is. Het station verplaatsen is natuurlijk lastig vanwege de hal. Om die reden kwam ik op het idee om de Booster Bike een overgangsattractie tussen het Wunderwald en de Magische Vallei te maken.
Het thema van een fabriek lijkt me in die zin nog steeds passend, maar dan in samenwerking met de Dwervels. Dan zou je de motors met wind magie kunnen laten aandrijven of iets in die richting.
Maar die combinatie leek me dus wel gaaf en denk ik ook makkelijk te combineren qua architectuur. Die zwitserse huisjes met wat Dwervel rotsen er tegen aan en dan in fabriek vorm. Bovendien zit er een interessant thema onder namelijk hernieuwbare en milieu vriendelijke energie, natuurlijk wel met een magisch sausje er overheen, maar het zou wel die boodschap kunnen uitdragen. Daarmee wordt ook de invloed van de Dwervels logisch.
Het vormt zo een logische overgang tussen het Wunderwald en de Magische Vallei en een deel van een groter overkoepelend verhaal namelijk het universum van Toverland als geheel. Dus dit lijkt me een win-win.
Ik heb een hele snelle ruwe photoshop poging gedaan tot een impressie, is nog niet af, maar iets in deze stijl lijkt me passend. Wellicht dat iemand het interessant vind om hier op voort te bouwen dan be my guest uiteraard!
Het is een hele ruwe incomplete eerste versie, maar wellicht dat het wel een beeld schetst van hoe ik aan het denken was. Inspiraties waren vooral de gekke chocolade fabrieken, denk aan Charlie and the Chocolate Factory.
Ik heb ook op de plattegrond een beetje gekloot waar het dan zou moeten komen en hoe groot het ongeveer zou moeten zijn. Ik ben echter niet goed met maten inschatten, dus of dit realistisch is geen idee 😅
De oranje nummers zijn scene nummers voor de attractie zelf.
De paarse nummers zijn scene nummers van de wachtrij.
Ik hoop dat het zo duidelijker is wat ik bedoel. Bedankt voor de feedback. Ik reageer af en toe iets te snel zonder echt op de duidelijkheid te letten excuses.