Aurelius Ik ben het met de criticasters eens dat het verhaal er te geforceerd opgeplakt is. Bovendien vind ik de manier van vertellen een wat luie keuze én trapt Toverland in dezelfde val als waarin de Efteling met mijnheer Hooghmoed dondert - het is zonder Teams of Zoom natuurlijk zowat onmogelijk dat Maximus op een tv of grammofoonplaat “live” reageert op de “onverwachte” gebeurtenissen in de rit. Één en ander maakt ’t knap opgeknapte buitengebied meer waarde toevoegt voor de wandelaars en toekijkers dan voor de daadwerkelijke expeditieleden en dat is toch een wat opvallende conclusie voor ’n verbouwing waarbij zó ingezet werd op de attractie.
mikeee Precies, ondanks de kanttekeningen vooral een hele toffe upgrade, die ook echt wel nodig was overigens, en nu weer volle aandacht op ‘nieuwe’ uitbreidingen! En door! 🥳
MattaM Op de animatronics na vind ik het een ontzettend puike upgrade. Ik kan de animatronics wel hebben, maar ik kan niet zeggen dat ik ze van het hoogste niveau vind. Bewegingen zijn onnatuurlijk en Zork is wat mij betreft net iets te plastic. De Zorkjes doen mij erg denken aan de Shrek baby’s. Met wat er door Toverland is gezegd op social media ga ik er vanuit dat het binnen gedeelte op korte termijn ook aangepakt gaat worden. Al met al een rete goede upgrade!!
Progress MattaM Ik kan de animatronics wel hebben, maar ik kan niet zeggen dat ik ze van het hoogste niveau vind. Bewegingen zijn onnatuurlijk en Zork is wat mij betreft net iets te plastic. De Zorkjes doen mij erg denken aan de Shrek baby’s Eens, maar ik denk dat we ook realistisch moeten zijn; Toverland heeft nu eenmaal geen grote spaarpot. Dan zie ik liever goedkope animatronics dan geen animatronics.
Pretparkgenot De laatste Maximus' Bauhaus update van Expedition Zork. Toch best veel leuke details zoals het vuurtje in die grot van Zork. .
Trollenbol Vriend_van_de_club Oei, dat is wel een beetje jammer. Hopelijk wordt in ieder geval de bekabeling nog netjes weggewerkt.
mikeee Wauw hoe leuk dat vogeltje ook bij die supports! Mooie details al vallen voor mij de Zork baby’s nog steeds uit de toon. Er zijn nog wel kabels te zien bij de bevers, lijkt mij dat er dus nog een bij komt.
Pretparkgenot Nog wat meer foto's van Toverland uit het Maximus' Bauhaus en een zeer interessante opmerking van Toverland over de toekomst van het Wunderwald. Foto's van de officiële opening vorige week. Op de pagina van Zork wordt gehint op verdere upgrades in het Wunderwald: Let ook vooral op de diamenten overal, want wie weet komt dat uitvinder Maximus Müller nog wel eens goed van pas. Het kan toch haast niet dat Toverland na een grootschalige upgrade van Expedition Zork, een gepland nieuw winterevenement, 4 nieuwe attracties en een resort ook nóg een upgrade gaat doen in het Wunderwald?
Progress Pretparkgenot Het kan toch haast niet dat Toverland na een grootschalige upgrade van Expedition Zork, een gepland nieuw winterevenement, 4 nieuwe attracties en een resort ook nóg een upgrade gaat doen in het Wunderwald? In een van de making ofs werd ook gehint op het kunnen stilzetten van de tijd of iets dergelijks? Maar goed, elke upgrade is welkom, met name in de hal zelf. Die kan echt nog veel beter en dat zal Toverland zelf ook wel zien. Wanneer die update precies komt is afwachten natuurlijk, dat kan nog best een tijd duren.
cas794 Pretparkgenot Potverdorie dat van die diamanten wilde ik net hierop gooien, maar je was me net voor.
Eftelflags Pretparkgenot Mja, het binnengebied is nog wel echt lelijk. Ik zou zeggen dat ze 50% van die baan hebben opgeknapt... Dus een toffe diamentengrot. Let's go!
MattaM Progress de tijd heeft de afgelopen 2 jaar bij wijze natuurlijk stil gestaan.. Het zou mij niets verbazen als ze juist nu doorpakken!
mikeee Je zou met het echt ‘indoor’ maken van die hal al zoveel meer kunnen bereiken. Dan heb je daarnaast niet veel meer nodig om het binnengebied op te knappen. Verlichting hangt er al deels dus begrijp niet goed waarom je zoveel daglicht binnen zou willen hebben of dat er nooit echt plannen voor zijn geweest om het helemaal te verduisteren.
Kevjoe Het is oprecht prachtig geworden, maar die Zork-beelden en de baby Zorks vallen wel echt uit de toon, de stijl van de dieren-animatronics en de Zork-animatronics zijn toch echt wel extreem anders, waardoor die er net niet bij lijken te horen. Een iets andere paint-job of afwerking had een iets beter effect gehad, maar goed, dit is detailkritiek. Dit is een enorme upgrade en het lelijkste stuk park is nu een pak mooier geworden dan ooit tevoren. Wat een upgrade.
Pretparkgenot Het valt mij ook op dat Swampie weer is verdwenen. Tijdens de bouw zagen we toch echt een beeld van Swampie. Ook van dat ''de tijd stilzetten'' uit de Making-Of hebben we niets meer vernomen. Een verdere upgrade met de genoemde diamanten, het stilzetten van de tijd en Swampie lijkt mij dan ook niet lang te duren - Swampie is immers al gemaakt. Of zou dat gewoon weggelaten zijn omdat het resultaat niet beviel?
Moby Deel 5 staat online. Mooie beelden van het nieuwe gebied, reacties van bezoekers én een apetrotse Jean! Wat doet hij het toch leuk. Je ziet hem gewoon stralen van oor tot oor. Erg leuk om te zien!
mikeee Moby Inderdaad, spontane gast die zo te zien goed op zijn plek zit! 😀 Als je de beelden zo ziet zie je wel echt hoe goed dit gebied is verbeterd. Fijn dat er hier voor gekozen is, erg goed geslaagd.