Ik heb vandaag (kort) de attractie even kunnen bekijken maar helaas vanwege de planning en de lange wachtrij niet kunnen doen. Dus ik mag er bijna helemaal over meepraten, maar het wel mijn mening.
Allereerst. Wat is het buitengebied een stuk opgeknapt zeg. Bizar zelfs. Van lelijke kale vlakte naar een sfeervol en mooi gebied. Ik was erg onder de indruk van het rotswerk door Universal Rocks. Maar ook enorm onder de indruk van de velen details in het gebied. Kleine verstopte diamanten, wat kleine animatronics van dieren, mooie betonnen vloeren en prachtig hekwerk. Ik was erg onder de indruk van de houten constructie onder de drop en lift-hill. Ze waren er nog druk mee. Tof. Het is nog wat 'clean'. Maar over een 2-tal jaar is dat mooi aangetast door het klimaat en weer.
Wat mij opviel is hoeveel meer sfeer die Wunderball gaf in het gebied. Ik heb het even snel gezien, maar het zag er echt nice uit. Ook het hutje boven de ingang van de hal is enorm sfeervol met tof uitzicht over het gebied, Boosterbike, Magische Vallei en Troy. Meer van dat. Meer hoogteverschillen graag. Heel leuk!
Wat ik iets minder begrijp is de binnenhal. In mijn ogen zijn daar wel echt fouten gemaakt. Om te beginnen is door het aanleggen van de Wunderball een betonnen muur gebouwd net voor het raampartij van de hal. Ik snap echt niet dat daar de ramen niet compleet zijn weggehaald of afgeplakt. Dat is echt lelijk. Ook het ingangsgebied van de wachtrij is echt vreselijk Toverland anno 2004. Haal die betaalspelletjes gewoon weg of gooi ze in een locatie waar niemand ze ziet. Ik snap dat commercie belangrijk is, maar als je dan toch zoveel wilt thematiseren is dit echt een no go. Ook loop je in de wachtrij gelijk op de muren af van de hal. En daar is niets aan gedaan.
Ook blij ik mij verbazen dat de capaciteit van de attractie laag is. Voor een log fiume gaan er bijzonder weinig bootjes door de baan. Dat was voorheen toch echt beter. Navraag leerde mij dat het maximale aantal bootjes op de baan stonden. Dus volgens mij moeten ze de snelheid van het station wat aanpassen. En daar zit gelijk het volgende pijnpunt. Het hele binnengebied is echt lelijk. De wachtrij heb ik niet kunnen zien, maar het station en feitelijk alles tot het buitengebied is karig.
Even arm chair imagineering. Waarom niet het station en het binnengedeelte van de ride te overdekken tot de eerste drop? Dan kun je echt een toffe werkplaats maken of een toffe donkere grot. Wat kerstbomen gebruiken als decoratie is toch ook niet meer wat je wilt.