Goedemiddag 😉
Het is weer die tijd van het jaar dat er cadeau's moeten worden verzonnen voor de kerst (en vlak daarna voor mijn verjaardag) . . . en ik ben hier altijd slecht in. Het geluk wil dat er intussen wel wat keukengerei aan vervanging toe is. Mijn huidige messenset is er eentje die toentertijd nog bij elkaar is gespaard door collega's bij Station to Station die met hun buitendienst auto's duizenden kilometers maakten.
En ik heb van dit BP messenset ook jarenlang plezier gehad, maar intussen zijn de messen bot, niet meer heel fijn te slijpen en gewoon aan vervanging toe. Ik denk ook dat dit wel mag na 10 jaar. Maar dan de vraag, wat nu?!? Ik zoek dus een nieuw messenset en ik ga niet zeggen dat ik een topkok ben maar ik sta wel graag in de keuken, vooral voor het koken, iets minder voor het bakken. Dus de volgende messen zijn wel fijn;
- Vleesmes
- Broodmes
- Fileermes
- Groentenmes (algemeen snijwerk)
Verder zou het fijn zijn als ze vaatwasser bestendig zijn maar dat is géén must. Budget, denk rond de 200 euro, mag zeker iets meer zijn als dat je veel winst oplevert. En ja, er mag van mij ook een mooie messenhouder bij, of dit nu een klassiek blok is of in een andere vorm haalt niet zoveel uit, maar ik wil mijn messen wel ergens op een goede manier kunnen opbergen.
Wie heeft tips?!?