Het was een beetje naar de achtergrond verdwenen, maar Beekse Bergen pakt snel door en is bezig met de bouw van een nieuw entreegebouw voor het vakantiepark.
Artikel meld dat het nieuwe pand niet veel groter wordt als het oude maar wel een betere indeling krijg.
Thema van het hoofdgebouw wordt water en strand waarbij het horeca deel aan het Victoriameer komt te liggen.
Verder komt er een indoorspeeltuin, een animatieruimte, supermarkt en de receptie is ook in het nieuwe gebouw te vinden.
Natuurlijk komt ook het zwembad terug welke niet groter wordt als het oude, maar wel mooier volgens Beekse Bergen.
Planning is dat alles voor het begin van het seizoen (zomer 2022) gereed is en open kan voor gasten.

Verder worden er in het artikel enkele impressies gedeeld.

Bron: ED

Entree

Horecadeel aan het Victoriameer

Restaurant

Indoor speeltuin

Speelgedeelte zwembad

Overzicht zwembad

Het lijkt er op (gezien de layout niet echt wijzigt) dat ze de bestaande fundering kunnen hergebruiken, kan mij ook wel voorstellen dat dit sneller en goedkoper te realiseren is.

Tonnie Heb ff een overzicht van de oude situatie en zover ik dat kan zien lijken de contouren van het nieuwe gebouw ongeveer hetzelfde te blijven, je zou dus zomaar eens gelijk kunnen hebben dat ze (delen) van de bestaande fundering kunnen hergebruiken.

Het gaat er wel een stuk beter uitzien dan wat het was. Ik vond het oude gebouw wel gedateerd, en dit nieuwe gebouw kan zich prima meten met het hoofdgebouw in het Safari Resort, en het zwembad lijkt zelf een stuk groter met meer glijbaantjes etc. Het is wel echt een enorme vooruitgang tegenover wat het was. Toch een soort geluk bij een ongeluk.

4 dagen later

Ergens vind ik het toch wel een beetje jammer dat dit gebouw (van buiten in ieder geval) erg gaat lijken op het gebouw van het Safari Resort. Natuurlijk was wat er stond wel wat verouderd maar het had wel meer zijn eigen stijl. Ik vind het wel een grote plus dat het gebouw van binnen veel lichter lijkt te worden. Want hoewel het best sfeervol was, was het restaurant wel wat donker van binnen ondanks de grote serre aan de waterkant.

2 maanden later