Met het grootste sportevenement ter wereld in aantocht lijkt het mij dat Disney gebruik gaat maken van al die bezoekers en toeristen die in de zomer van 2024 naar de OS in Parijs gaan komen.
Hebben jullie hier al bij stil gestaan? Hoe gaat Disney hier op inspelen?
Nieuwe hotels, nieuwe evenementen? Start van de marathon in Mainstreet? En er is zelfs tijd om een paar nieuwe attracties in het Park te openen ( 2,5 jaar ) En hoe zit het met de capaciteit, je kunt er nu al over de koppen lopen, laat staan straks. En is de Disney Village dan al helemaal klaar?
Vragen vragen, laat je fantasie de vrije loop, en praat erover mee.

Wellicht dat het Frozen gebied dan open gaat. Dat is aangekondigd in 2018 en staat nu gepland voor 2024-2025. Verder hoeven we op attractiegebied niets te verwachten, daarvoor is de tijdsspanne immers te kort. Op entertainmentgebied is tegen die tijd de eindshow wel aan vervanging toe, mocht dat nog niet gebeurd zijn, die wordt met de 30e namelijk niet vernieuwd. En op castle stage is eigenlijk iedere 2 jaar wel een nieuwe show te zien, dus ongetwijfeld dan ook. Los van entertainment hoeven we geen fysieke nieuwigheden te verwachten lijkt me. 2,5 jaar klinkt lang, maar is in Disney termen extreem kort.

Hjalmar Nou de start van de marathon in Main street vond ik wel leuk gevonden.
    Hotel bedden zijn prijs technisch waarschijnlijk nu al aan het stijgen. Een nieuw Disney hotel en partner hotels lijkt me geen overbodige luxe.
    Verder winkels vol OS murchendise.
    Ik vraag me wel af hoe het Resort met de drukte om zal gaan. We hebben het hier over miljoenen bezoekers van over de hele wereld. Daar zullen er ongetwijfeld veel van Disneyland gaan bezoeken. Ik ben eerlijk gezegd bang dat ze dat niet aankunnen?
    En ik blijf stiekem hopen op uitbereinding in het orginele park.

Ik denk dat naast het Frozen gebied ook de uitbreiding vooral gericht zal zijn rond Disney Village en omgeving. Er staat een Convention Center gepland. Ik vermoed dat deze o.a. zal bestaan uit een sport arena dat wellicht gebruikt gaat worden tijdens de spelen. Voor de drukte rond de spelen zal er door Disneyland Paris ingespeeld worden op de drukte die er dan gaat komen. Daarom denk ik een nieuw hotel en een uitbreiding van Disney Village. En dan is dit gebied ook gereed na 2024 voor verdere uitbreiding. (Ik baseer dit op de feiten rond het Convention center en de uitbreiding van Disney Village en een nieuw hotel)

Ik vrees dat er alleen merchandise uitkomt van de olympische spelen samen met disneyfiguurtjes en misschien bij het openingsfilmpje is er een camerashot te zien van het Disney kasteel.

Ik verwacht voor de rest geen sport evenementen rond Disneyland, omdat alle locaties al vast liggen. Behalve de startplaats van de marathon, alleen is het probleem dat de finishplaats wel al bekend is en die ligt op 40,8 km afstand van Disneyland en dan loop je bijna de gehele wedstrijd over een provinciale weg, lijkt mij voor Parijs nou niet het visitekaartje wat je wilt weggeven. De wegwedstrijd bij het wielrennen zou wel in Disneyland kunnen starten, maar vraag me af of die startplaats niet al vergeven is aan een Frans dorpje die miljoenen op tafel legt voor zoiets.

En over de stellingen hier dat het enorm druk zou worden in Disneyland tijdens de Olympische spelen zou ik niet zo hard stellen. Tijdens de Olympische spelen in Londen van 2012 zag je juist dat er minder toeristen in de stad waren dan het jaar ervoor. Toeristische attracties in Londen hadden een bezoekersdaling van 20 tot 60%. Veel mensen die normaliter de stad zouden bezoeken blijven juist weg om de drukte van de Olympische spelen te vermijden, het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat het juist een hele rustige periode gaat worden in Disneyland Parijs.

Kapitein_Van_Der_Decken Ik kwam een foto van een maquette tegen in een andere topic. Op de maquette is het Convention center, de nieuwe hotels en een uitbreiding van Disney Village duidelijk te zien. aan het Convention center te zien, twee daken die verdacht veel lijken op daken van een sport arena. Kijk bijv. eens naar een luchtfoto van Ahoy Rotterdam. En ik denk ook dat een locatie als Disneyland Paris juist wat drukte uit de stad gaat wegnemen. Lijkt mij een juiste verspreiding van de drukte. En commercieel gezien voor Disneyland Paris ook een goeie zet. Ik heb daarom ook sterk het vermoeden dat deze uitbreidingen zeer waarschijnlijk met de Olympische Spelen te maken heeft. Daarom dat Frozenland (en misschien wel meer) echt wel klaar moet zijn in 2024. Want gezien de drukte die er dan gaat komen, moet de capaciteit van de parken (of in ieder geval een van de parken) flink opgehoogd worden. Nou, ik zie de uitbreiding van het studiopark dan als zo'n park die de drukte moet gaan opvangen. Uitbreiding van Disney Village is dan ook noodzakelijk want al deze mensen moeten kunnen eten en vermaakt kunnen worden. En daarom ook extra bedden. Ik denk dat dit een gevalletje 1+1=2 is.

Qua tijd dat het resort nodig heeft om iets te bouwen zijn ze te laat als ze hierop willen inspelen.

Maar zelf verwacht ik er niet veel van. Men zal zelf inhaken met knuffels en andere merchandise dat met sport te maken zal hebben. That’s it.

Reclame maken in combinatie met de Olympische ringen mag bijvoorbeeld niet zonder een ontzettend duurbetaald sponsorcontract. Voor zover ik weet is Disneyland geen sponsor van het evenement en kan men niks behalve reclame maken zoals ze nu ook al doen. Daarom zie ik de start van de marathon ook niet in Disneyland plaats vinden 🙂

Pascal-Manu Dat Disneyland gaat uitbreiden met hotels en een convention center geloof ik best. En er zou vast in de toekomst ook grote sportwedstrijden in worden gehouden. Alleen is het zo dat alle locaties voor de Olympische spelen van 2024 al vast liggen (anders mag men de spelen überhaupt niet organiseren van het IOC) en daarin wordt Disneyland niet genoemd als locatie en zal er dus geen Olympisch sportevenement in plaatsvinden.

De enige sporten waar de locatie nog niet in vast ligt is de startplaats van de marathon en het snelwandelen en de gehele route van de wielerwedstrijden (al lijkt het er sterk op dat de finish hiervan gewoon op de Champs-Elisee komt te liggen). Dus het enige olympische sport die rond Disneyland Parijs kan plaatsvinden zijn de start van de marathon (maar lijkt onaannemelijk door de afstand naar de finish toe), de start van het snelwandelen bij de mannen of de start van het wegwielrennen.

Het zou zeker zo kunnen zijn dat Disneyland drukte in de stad zou kunnen spreiden, maar uit onderzoek blijkt gewoon dat toeristen die naar de olympische spelen gaan ook daadwerkelijk alleen naar de sportwedstrijden gaan en als ze op hun hotelkamer zitten eerder naar sport op TV kijken dan een dagattractie bezoeken.(https://www.yumpu.com/en/document/read/6119412/olympic-report-european-tour-operators-association pag. 9)

John Kijk, Disney focust zich op de uitbreiding van het studiopark en wellicht ook Disney village en het mogelijk nieuwe hotel.. We weten inmiddels de status van het studiopark. Een andere partij is verantwoordelijk voor het bouwen van o.a. het Convention center en het aangelegen hotel. In twee jaar tijd kunnen zij dit makkelijk bouwen. Maar dan moet er wel snel wat gebeuren hahahaha.

De kans dat Disney echt actief betrokken wordt in de Spelen in Parijs lijkt me nihil. Als dat 't plan was, dan had het al in de planning gestaan voordat Parijs werd geselecteerd. Er komen al genoeg mensen op zo'n Olympische marathon af zonder dat 't op een dure gesloten locatie wordt gehouden, dus als Disney niet de portemonnee trekt gaan de Spelen ook niet met hen in zee. Er is in Los Angeles in 2028 ook niets rond Disney gepland. Daar komt ook nog bij kijken dat mensen grandioos overschatten hoeveel bezoekers andere dingen doen dan de Olympische evenementen als ze naar de Spelen reizen. Reizigers die niet voor de Spelen komen, ontlopen die periode juist (want alles is duur in die tijd) en reizigers die wel specifiek voor de Spelen komen zijn er meestal niet voor een pretpark. Ze pikken hoogstens wat cultuur mee op reisdagen of zien de stad met een dagtour. Het is geen toeval dat de verwachte financiële boost voor de gaststad vrijwel altijd tegenvalt.

Kapitein_Van_Der_Decken En over de stellingen hier dat het enorm druk zou worden in Disneyland tijdens de Olympische spelen zou ik niet zo hard stellen. Tijdens de Olympische spelen in Londen van 2012 zag je juist dat er minder toeristen in de stad waren dan het jaar ervoor. Toeristische attracties in Londen hadden een bezoekersdaling van 20 tot 60%. Veel mensen die normaliter de stad zouden bezoeken blijven juist weg om de drukte van de Olympische spelen te vermijden, het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat het juist een hele rustige periode gaat worden in Disneyland Parijs.

Dit inderdaad! Kan het uit eigen ervaring bevestigen: in Rio was het helemaal niet zo druk in 2016. Ben toen tijdens of vlak voor de Olympische Spelen oa naar het Christusbeeld en de Suikerbroodberg geweest en beide waren niet extreem druk, eerder verrassend rustig.

Dat laat onverlet dat ik niet kan wachten tot het 2024 is! Ik ben er zeker bij. Ik wilde heel graag in februari naar China voor de Winterspelen, dat zit er niet in, dus nu verheug ik me maar vast op Parijs 2024.