Tijdens mijn bezoek afgelopen week heb ik gewoonweg gevraagd wat er aan de hand is. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe betrouwbaar de informatie van een willekeurig personeelslid is, dus neem het gerust met een korreltje zout.
Hoewel Arctic 1 oorspronkelijk wegens Covid gesloten diende te blijven, zou deze inmiddels wel weer open kunnen. Dat is niet gebeurd omdat men van de sluiting gebruik heeft gemaakt om de attractie te vernieuwen en die werkzaamheden zijn nog niet afgerond. Er zou namelijk een volledig nieuwe film worden geproduceerd (Arctic 2? 🙂) en de heropening staat gepland voor begin volgend jaar.
Overigens vind ik de communicatie van Wildlands niet al te best. Juist het ontbreken van een pagina op de website maakt informatie vinden lastig. Ik zie liever de pagina aangepast met uitleg waarom de ride gesloten is, in plaats van doen alsof het nooit heeft bestaan.
In het park zelf toont het display naast de ingang simpelweg dat Arctic 1 gesloten is, maar niet waarom. Wie goed luistert kan wel muziek horen die verderop in de wachtrij speelt. Vreemde gang van zaken.