Dit is niet echt een standaard Efteling TR, en je zal er ook weinig foto's vinden van het park, maar ik wilde dit toch graag even delen. Sorry alvast voor het leesvoer 😛
Ik heb een Dochter van 5, genaamd Zoey. Zoey is al fan van de Sprookjesboom sinds haar 2e levensjaar.
5 December 2018 had ze van sinterklaas (papa) een Replica van de sprookjesboom gekregen, waar ze op de dag van vandaag enorm dol op is, de boom gaat mee douche, gaat mee naar de winkel, overal waar Zoey is, is ook de sprookjesboom.
In Juli 2021, werd Zoey helaas behoorlijk ziek. na een dokters bezoek werden we afgewimpeld met het verhaal dat het een griepje was, en gewoon uitzieken en hier en daar een zetpil. Wel met advies erbij dat als de koorts de 41,5 aantikt even contact op te nemen met de huisarts.
2 Dagen later, Zoey had niet meer gegeten, en gedronken... haar luiertje gaven alleen 2 gif gele vlekjes aan van urine, en rook niet heel erg aangenaam. Ook was haar ademhaling niet helemaal lekker, en werd met de minuut erger en begon te lijken alsof ze aan het vechten was voor haar leven. even snel haar temperatuur opgemeten, en tikte maar net de 40 graden aan. Roos (mama) en ik, vertrouwde het voor geen ene meter, en besloten toch maar even naar de HAP te gaan, maar als ze ons daar weer zouden afwimpelen, we zelf naar de spoedeisend hulp zouden gaan.
Om een lang verhaal iets korter te houden, éénmaal bij de HAP, en na zuurstof te hebben gemeten, Werden we met loeiende sirenen naar het ziekenhuis gebracht. Ik zal niet geheel in detail in gaan, maar haar zuurstof was zo danig laag, dat ze per direct aan de zuurstof moest, en verneveld moest worden.
later bleek, dat ze de RS Virus had, een long ontsteking, en een bacteriele infectie.
Voor dat ze ziek werd (week voor de school vakantie) hadden we haar beloofd, dat we naar de Efteling zouden gaan in de vakantie, zodat ze eindelijk de sprookjesboom in het echt kon zien en ontmoeten. In het ziekenhuis hebben we haar dan ook beloofd, dat ze, al ze weer beter is, we naar de Efteling zouden gaan, omdat ze super dapper is geweest, en ze dit echt had verdiend.
Al gouw ging het beter, en zoey kon eindelijk naar huis, na een zeer dappere maar emotionele zware strijd. Maar de Efteling kon ze nog niet aan, dus hebben we eerst een dagje dichtbij huis gedaan om te kijken wat der lichaampje aan kon. en dat werd een dagje Historyland in Hellevoetsluis (ook zeker een aanrader). Dat ging helemaal goed, beter zelfs dan we hadden verwacht. Dus hop, we gaan een dagje Efteling plannen!
15 aug was het dan zo ver! We zijn der!
En al meteen zag ze haar eerste held, pardoes!
En binnen al gelijk der eerste sprookjesboom held, Roodkapje!
éénmaal in het park, viel de ene na de andere verbazende blik. Is dit echt papa ? zijn we echt in de Efteling ? Wat is het mooi hier, kijk papa, kikkers in het water!
Zoey wilde gelijk naar het Sprookjesbos, en dan zijn we dan ook maar gaan doen, maar eerst, Lekker snoepen!
Na een lange wandeling in het sprookjes bos, was daar eindelijk het moment... Het volgende sprookje, is de sprookjesboom. En ik schiet nog steeds vol als ik haar reactie daar zag, toen ze hem eindelijk in het echt zag. Alle stress en emoties die je weg stopte om sterk te blijven, kwamen in 1x even naar buiten, paar weken geleden, lag je te vechten voor je leven... En nu ? Nu beleef je 1 van je mooiste momenten in je jonge leventje
We hebben er een flinke tijd gestaan, maar het was elke seconde waard!
Samen met mama genieten van de verhalen van de sprookjesboom. Als ouder kan je hier echt alleen maar van genieten!
En toen het volgende moment, waar ik vooral echt trots op ben.. Zoey had nog een wens! Ze wilde net als haar stoere papa, in een echte achtbaan! Het liefst in die, maar met der 1 meter 5, was dat een no go! Maar papa had een verassing!
Zoey mag wel in de M&M! we hadden een wachtrij van 40 minuten, maar ze keek der ogen uit.
Voor mij was het ook de eerste keer M&M (met corona niet meer geweest natuurlijk), en moet zeggen, wat een geweldige stuk baan hebben ze daar neer gezet voor de kleintjes! Zoey vond hem zo geweldig, dat ze gewoon niet meer wist of ze nou moest gillen of lachen zoals je in de video hier onder kan zien!
Weet wel, dit is haar eerste achtbaan ooit! van zo'n reactie kan je toch alleen maar weg smelten!
En zo hebben we nog veel meer gedaan in het park, veels te veel om met foto's en video's te laten zien, want dan zitten we hier morgen nog!
Ik kan je zeggen, ik ben echt al ontelbaar vaak in de Efteling geweest, je zou bijna zeggen dat ze verlies op me draaien. Maar deze dag, was toch me mooiste dag Efteling ooit. Vooral na zo'n moeilijke en zware tijd. Sinds 15 aug, heeft zoey dan ook echt haar eigen abbonement, net als papa en we zijn al weer een paar keer geweest.
Dit is geen gewone TR, maar hoop toch dat je hier net als ik even van heb mogen genieten. Ik wilde het toch even van me afschrijven, en dat voelt even heerlijk!
Bedankt voor het lezen!