• Duitse Parken
  • Skyline Park wil hun langste en hoogste coaster openen in 2024

Skyline Park wil in 2024 de langste en hoogste coaster van het park openen.
De achtbaan die tussen de 8 en 10 miljoen euro zal gaan kosten, zal 70meter hoog worden en 1200meter lang.
Het zal een achtbaan gaan worden van een Duitse bouwer.

EDIT:
Ik hoop dan zelf toch dat het park een Mack coaster gaat bouwen ipv Gerstlauer. Maar de kans is zeer groot dat de buren van het park deze baan toch mogen bouwen.
En jammer dat ze dan niet die paar metertjes hoger gaan en dan het Duitse hoogte record pakken.

Ben wel benieuwd naar wat het kan worden, alleen als het een Gerstlauer is... "Waarom dan niet gelijk het record pakken?" Ik hoop alleen dan wel dat die mooier is dan Schwurz.

Ergens hoop ik wel dat het een mack wordt, die dingen zijn gewoon lekker soepel.

Ook al zijn Anubis, Fury, Goldrush en Karacho naast Schwurz geen onaardige achtbanen, als het een Gerstlauer wordt.

Ik vind van alle banen die ik heb gedaan de 'geslaagde' Gerstlauers toch zeker beter dan de 'geslaagde' Macks, dus doe mij maar een Gerstlauer!

Ik hoop op een Mack Hyper zoals DC Rivals in Australië. Dat zou ik echt dichter bij huis willen hebben.

Maar ik denk dat het park eerder voor een Gerstlauer gaat, maar wie weet worden we verrast. Al kunnen Gerstlauers best prima baantjes zijn.

Is Mack zo goedkoop met zijn banen. 8-10 miljoen met dergelijke stats vind ik een koopje.

ppc-anoniem-2 Bluefire was rond de 7 miljoen in 2013, dus het is wel mogelijk om een goede baan te krijgen voor zulke bedragen. Al is natuurlijk de laatste paar jaar de prijs voor containers en metaal enorm opgelopen.

En blue fire is denk de helft van die hoogte. Plus wat je zegt. De staalprijzen zijn er niet beter op geworden.

Als Mack last heeft van de hoge staalprijzen, dan heeft Gerstlauer daar net zo goed last van.
    Hoe duur was Schwur des Kärnan dan 6 jaar geleden?

maar dat is inclusief aankleding. Even goed denk ik niet dat Schwur des Kärnan qua baan onder de 10M is gebleven.

Zou het niet ook weer een prototype van Maurer kunnen worden? Hun Sky Dragster is ook een prototype en testbaan, en er waren deze zomer baandelen gespot in Skyline Park. En doordat het een prototype zou zijn en Maurer het mag gebruiken als testlocatie kan er enorm veel van de prijs af. Ik vind de kosten heel opvallend laag, 1200 meter en 70 meter hoog zijn toch wel high end specs voor een coaster en dan is het bedrag best laag. Al, Fury in Bobbejaanland had toch ook niet heel veel gekost? Ik dacht rond 5 miljoen. En van Skyline Park moet je niet veel aankleding verwachten. Dus als het een 2 keer zo grote Fury zou zijn rond de 10 miljoen?

Dit gaat echt geen Mack worden. Als zoals @Hjalmar zegt Blue Fire 7 miljoen was in 2013, is dat met inflatie 7,5 miljoen in 2020, en als het 7 miljoen was in 2009 dan is dat 8 miljoen in 2020. Dan zijn de hogere staalprijzen en andere factoren nog niet eens meegerekend. Een baan die 2 keer zo hoog en 1,2 keer zo lang is als Blue Fire ga je bij Mack echt niet onder de 10 miljoen krijgen.

Ik denk dat zelfs een Gerstlauer met zulke statistieken en zo'n prijs krap wordt. Ik dacht dat Schwur des Kärnan met vergelijkbare statistieken eerder richting de 20 miljoen dan de 10 miljoen ging? Ik ben in ieder geval benieuwd wat dit precies gaat worden.

broodje123 Zou het niet ook weer een prototype van Maurer kunnen worden?

Ik denk het niet. Een paar jaar geleden was Maurer bijna gestopt met achtbanen maken. Ze zijn toch doorgegaan, maar promoten alleen de spinning en spike coasters nog actief op hun website. Ik zie Maurer niet de verzadigde markt van hyper coasters in duiken.

Bij seeking the thrill zeggen ze dat de directeur heeft bevestigd dat het een gerstlauer gaat worden:

• Meint heeft hierop gereageerd.

broodje123 Skyline Park zou hun bestaande Sky Dragster vervangen door een nieuwe versie van datzelfde type.

Hjalmar Ja, maar het is toch wel makkelijker vergelijken, want vaak word er juist gezegd dat de banen van Gerstlauer goedkoper zijn dan vergelijkbare banen van andere bouwers.

Stijngeene

Ik gebruik geen Discord, staat er toevallig een bron bij? Want Seeking the Thrill bestaat meer uit casual fans dan fans die interessante scoops hebben.

Ben ik nou gek maar het staat letterlijk in het artikel.

De nieuwe blikvanger in Skyline Park zou zijn zevende achtbaan zijn geweest. Hiervoor werkt het attractiepark voor het eerst samen met de fabrikant Gerstlauer Amusement Rides van de op slechts 40 kilometer afstand gelegen zusjes Münsterhausen.

Of is Parkerlebnis geen betrouwbare bron?

Cerveza Dan hebben ze volgens mij het artikel later nog aangepast, want toen ik dit bericht vanochtend postte, stond er voor zover ik het weet nog geen fabrikant vermeld, alleen dat het om een Duitse bouwer zou gaan.

2 jaar later

Het is de laatste tijd wel behoorlijk stil vanaf Skyline Park;

Met de komst van de twee kleine achtbanen, zal de grote achtbaan wel wat uitgesteld zijn.
            Weet iemand of voorbereidingen al begonnen zijn, of dat het plan in de prullenbak beland is?

leonard102 De eerste kleine baan (Flotter Otto) is dit voorjaar al geopend.
              Die andere baan (Berg- und Tal Hetz) is voor zover ik weet doorgeschoven naar 2024, vanwege het feit dat daar afgelopen jaar nog steeds belangrijke delen niet aanwezig waren.

De derde achtbaan, welke dus een van de hoogste, langste en snelste coasters in Duitsland zal gaan worden, stond oorspronkelijk volgens mij wel gepland voor een opening in 2024. Maar daar is verder niks nieuws over bekend geworden.
              Ik ben dus bang dat deze 1200m lange en 70m hoge baan, welke afkomstig zal zijn van Gerstlauer, op z'n vroegst pas in 2025 zal openen. Of dat deze plannen alsnog zijn afgeblazen, is volgens mij niet bekend.