Europa-Park heeft zojuist zelf een onride geplaatst en ik kon het niet laten deze te kijken.
Click to reveal
Click to hide
En wat een mooie attractie zeg! Misschien is het te vroeg dit mijn favoriete darkride van het park te noemen maar Atlantis krijgt serieuze concurrentie. 🙂
De scenes zijn wat kleiner van opzet dan eerst maar zijn prachtig uitgelicht. Een stuk diverser ook, hoewel ze best één scène in dat oude bekende felgeel hadden mogen laten. Stadt Batavia is de enige scène die ik oprecht wat krap eruit vind zien (het origineel had een overtuigendere backdrop bij de brandende stad met meer diepte in de gebouwen). Aan de andere kant, de nieuwe Battle Scene (de ''boot der overlevenden'', geniaal!) en Jungle vind ik vele malen aantrekkelijker dan de oude. De beplanting bij die laatste is gewoon top. Dat moment dat de Canyon verlicht wordt na de drop is een bijzonder moment dat zeker weten indruk gaat maken.
De animatronics lijken me dik in orde, en mensen maar denken dat Hofmann geen kwaliteit kan leveren. Het is wel merkbaar dat het er minder zijn dan eerst en ik zie opvallend veel krokodillen. Ik had toch op z'n minst opnieuw een tijger verwacht in de jungle. En ja, er zijn toch wel erg veel projecties (beslist geen overtuigend perspectief in de Canyon en de Temple draait er volledig om). Ook dat ''uitzwaaien'' bij de Temple Chasm, het had van mij niet gehoeven. Maar dat is nu eenmaal darkride design anno 2020 en ik ben Europa-Park dankbaar dat ze zoveel moeite hebben gestoken in het opnieuw tot leven brengen van Piraten in Batavia.
Hjalmar Eén van de dingen die ik ook niet snap. Er staat een extra spoor ingetekend achter het scheepswrak langs, maar dat ligt dus out in the open. Daar kun je dus geen onderhoud uitvoeren als de attractie operationeel is.
Erik De layout was al te zien in deel drie van de making of.