In het kleine nieuwtjes en geruchten topic kwam er al een tweet van voorbij maar het kerstseizoen is dit jaar terug in Disneyland Paris! En dat gaat gevierd worden met een nieuwe kerstparade genaamd Mickey's Dazzling Christmas Parade. Deze parade zal zowel overdag als in de avond worden opgevoerd en Disney was zo aardig om deze promotievideo en wat mooie persfoto's met ons te delen om alvast in de stemming te komen!
Ik dacht dat ik hier ergens een video gezien had met daaronder reacties op de nieuwe kerstparade, maar krijg het niet terug gevonden.
De afgelopen dagen deze parade 5 keer bewonderd. Als entertainment liefhebbers zijn we blij dat Parijs, in tegenstelling tot de Amerikaanse parken, zo veel verschillende parades aan haar dag gasten presenteert en vooral deze ook enorm vaak (deels) vernieuwt. We zijn erg van Disney parades, en hebben er inmiddels al 25 op de teller staan.
Met hoge verwachtingen stonden we langs de kant, de voorganger was namelijk een uitstekende parade die inmiddels bijna zo lang was als de 'normale' parade. 2 weken eerder stonden we nog in Anaheim langs de kant waar de 26 jaar oude 'A Christmas Fantasy' door de straten trok. Een best oubollige parade die ons deed verlangen naar de gloednieuwe uit Parijs. De indruk na de eerste vertoning was echter 'meh'. De indruk na de 5e vertoning was nog steeds 'meh', waarbij zelfs die uit Anaheim ons meer kon bekoren. Het viel ons eerlijk gezegd enorm tegen. Hoezo?
De grootste tegenvaller is dat letterlijk alle dansers dezelfde kostuums (met minimale verschillen) aan hebben. Dat is best wel raar. Eigenlijk is daardoor de helft van de parade hetzelfde. Normaliter is er in de kostuums enorm veel afwisseling en creativiteit te vinden, wat de performers tegelijkertijd de kans geeft om zich volledig in een karakter te gooien. De nieuwe kostuums zorgen dat het verandert in eenheidsworst en je eigenlijk na de tweede float al geen aandacht meer hebt voor de dansers. Enorm zonde en een hele rare keuze. Eerst dacht ik dat dit kwam zodat ze bij de show stops door elkaar konden dansen zonder visuele hinder, maar dit bleek niet het geval.
De floats zijn volledig statisch. Enkel de laatste float heeft bewegende onderdelen. De avond versie verbloemt dit een beetje door veel met verlichting te doen.
Van de 5 floats zijn er 4 vormgegeven als kerstboom. Oké het is visueel één lijn, maar kom op Disney, een parade met inwisselbare floats zit niemand op te wachten. De 3 middelste floats zijn tevens qua vorm extreem vergelijkbaar: groot plateau met 2 performers, kerstboom, en dan achterop een lager plateau met 2 performers.
De showstops halen het temp uit de parade en zijn tevens erg langdradig / saai. Voelt als onnodig.
De muziek ligt lekker in het gehoor maar kent weinig dynamiek. Het is constant heel erg aanwezig qua energie niveau, er is gevoelsmatig weinig afwisseling tussen couplet en refrein.
Het voelt een beetje alsof Disney de geniale Jungle Book Jive show, welke tevens floats en een show op central plaza bevat, wilde combineren met een parade. Daardoor is het vlees nog vis geworden. Zowel als parade weet het niet te overtuigen, maar ook als show op Central Plaza / Town Square niet. Om even iets positiefs te benoemen: de parade is in de avond prachtig uitgelicht en zit technisch uitstekend in elkaar. Ook voelen de floats qua stijl als één geheel en stralen ze een zekere klasse en kwaliteit uit. Van tevoren had ik echter niet verwacht dat ik het volgende zou zeggen: doe mij de voorganger maar...
ppc-anoniem-1 Ik dacht dat ik hier ergens een video gezien had met daaronder reacties op de nieuwe kerstparade, maar krijg het niet terug gevonden.
Ja klopt, in het dertig jarige feest topic. Ik ben het eens met je mening hoor. Werd er niet warm. Heb je toevallig op de hun gestaan? Want dat was mij toch een flut locatie met al die enorme lampen op je gericht waardoor je niets ziet.
Hjalmar Huh, in dat topic zie ik enkel de aankondigingsvideo, maar geen video van het uiteindelijke resultaat en reacties daarop? Of zie ik iets over het hoofd?
Doordat er iedere avond een uitkoop was was de parade een stuk eerder dan gewoonlijk. Bij de show-stop op de hub was het aan het schemeren, bij de stop op Town Square was het eens stuk donkerder dus vandaar dat we voor de avond vertoning daar zijn gaan staan. Over het licht op Central Plaza kan ik dus niet mee praten...
Het viel ons trouwens wel op dat het voor het eerst is dat een parade die tweemaal wordt opgevoerd ook twee maal dezelfde route volgt. Normaliter gaat ie de eerste vertoning van Fantasyland richting Mainstreet, en de tweede vertoning andersom. Daarnaast reden de floats voor mijn gevoel erg snel, zeker aan het begin van de route. Zal beide vast met de showstops te maken hebben. Hopelijk slopen ze die er komend seizoen uit en maken ze ook nieuwe kostuums voor de dansers. Al is dat laatste wellicht ijdele hoop.
Laden...
Er is iets misgegaan bij het laden van de volledige versie van deze website.