Quefox_ Wat doet jouw denken dat dit een quick fix is? Disney’s California Adventure, Hongkong Disneyland en Walt Disney Studios Park waren alle drie een snelle uitbreiding. Maar je kunt niet zeggen dat die parken nu quick fix hebben gekregen. Cars Land, Mystic Manor, Big Grizzly RailRoad, Avengers Campus zijn allemaal uniek en niet goedkoop geweest en hebben serieuze problemen opgelost in de parken. Datzelfde gebeurt nu in Parijs. Misschien niet compleet uniek in essentie maar dit zijn geen goedkope oplossingen, anders hadden ze Mickey’s Philharmagic overal wel gedaan. Dat was een quick fix.
Bouwtopic Frozen gebied in de Walt Disney Studios
Ik zie het ook niet als een 'quick fix'. Dit zijn juist hele optimistische plannen. Zeker als je meerekent wat er allemaal bij komt kijken. Niet alleen is er geinvesteeerd in Frozen, ook Marvel en Star Wars krijgen hun eigen lands. Als alleen een quick fix tegenwoordig 2B dollar kost, vraag ik me af of er nog iets te redden valt...
Quefox_ Crush Coaster/Cars en Toy Story Playland waren quick fixes om snel capaciteit toe te voegen aan een beroert park. Maar met dit project wordt echt ingezet op sfeer. Avenger Campus is een gigantische verbetering tegenover Backlot en er komt een groenstrook met een groot meer (eindelijk wat natuur in studios). Ik zie het project vooral als eindelijk de basis van het park fixen. Er is meer dan genoeg ruimte rond het meer voor nieuwe toevoegingen en daarna kun je de voorkant van het park opengooien zonder teveel capaciteitsverlies.
Nadat dit klaar is zijn ze er nog niet, ik zie het nog wel minimaal 10 jaar duren voordat Studios een volwaardig Disney park wordt.
Hjalmar Markiewong persoonlijk vind ik dit toch wel in de categorie quick fix vallen hoor. We hebben het hier over een handvol gekopieerde attracties en een retheme van een bestaande attractie. Dat ze er in Parijs een decennium over doen om dit te bouwen, betekent niet dat het qua keuze niet gewoon "even snel wat bestaande bouwtekeningen van de kast pakken" was.
Quefox_ Voor zover we weten wordt de Frozen attractie een geplusde versie van Ever After. De layout is hetzelfde, maar de verdere inrichting kan totaal anders zijn. Immers zijn Dinosaur en Indiana Jones ook "clones". Verder is de hele omgeving om de attractie heen nieuw. Dus even de bouwtekeningen van de kast pakken en kopiëren gaat hier niet op. Star Wars lijkt ook geschrapt te zijn uit de plannen en vervangen te zijn voor iets nieuws.
Overigens zou een kopie van Pandora welliswaar een "kopie" zijn, maar het blaast de rest van Europa qua pretparkgebieden omver.
Markiewong Voor zover we weten wordt de Frozen attractie een geplusde versie van Ever After.
Gebaseerd op? De bouwtekeningen wijzen niet op drastische veranderingen. Ik ben het in zekere zin met je eens dat dit geen kopieen zijn maar het is geen Dinosaur/Indiana situatie hier. Het thema blijft gewoon hetzelfde en zover bekend, de rit ook.
Markiewong Star Wars lijkt ook geschrapt te zijn uit de plannen en vervangen te zijn voor iets nieuws.
Zou het? Dit is niet het topic hiervoor maar het lijkt me onverstandig van Disney om 1 van hun grootste IP's ooit zo te laten vallen...
- Bijgewerkt
SylvainDr De bouwtekeningen geven een groter gebouw weer met ruimere boten. Dat betekend ook dat de scenes groter zullen zijn. Dus misschien verandert de volgorde van de scenes niet persee, ik verwacht ze op zijn minst "gevulder" ipv enkel meer ruimte tussen de poppen toe te voegen.
Een compleet nieuwgebouw betekend ook dat de lift hopelijk een stuk mooier is afgewerkt dan in het origineel. Je kan in het algemeen alles wat beter afwerken.
SylvainDr Zou het? Dit is niet het topic hiervoor maar het lijkt me onverstandig van Disney om 1 van hun grootste IP's ooit zo te laten vallen...
ROTR is een grote en dure attractie (vooral in onderhoud). Disney praat zelf ook niet meer over een Star Wars gebied maar noemt het telkens een "derde gebied". Het voedt wel de geruchten. Ik weet ook niet hoe populair Star Wars in Europa is, of misschien zijn ze terug naar de tekentafel gegaan voor een latere uitbreiding.
Markiewong Ik weet ook niet hoe populair Star Wars in Europa is
Zeker in Frankrijk, is Star Wars (of Le Guerre des Etoiles) extreem populair. Procentueel gezien blijkt het steekproefgewijs bewezen dat meer Fransen een verbinding hebben met Star Wars dan Amerikanen. Enfin...
Het zou zonde zijn om Star Wars weg te bezuinigen uit de Studios. Het is logisch dat hier niet over gecommuniceerd wordt, omdat Disney nu focust op Marvel en straks op Frozen. Star Wars komt pas later. Er is nog geen reden om daar nu al over te communiceren.
SylvainDr Het zou zonde zijn om Star Wars weg te bezuinigen uit de Studios. Het is logisch dat hier niet over gecommuniceerd wordt, omdat Disney nu focust op Marvel en straks op Frozen. Star Wars komt pas later. Er is nog geen reden om daar nu al over te communiceren.
Ik vermoed ook dat dit vooral de reden is. Je wil niet dat mensen hun bezoek uit gaan stellen omdat ze op een nieuwe Star Wars attractie wachten. Dan kun je de communicatie voor nu beter vaag houden, zeker als het nog heel wat jaren duurt. Men heeft ook even afgewacht hoe groot de impact van corona was maar de winst lijkt nu alweer boven het oude niveau uit te komen en daarmee kun je de verwachtingen ook weer afstemmen op de planning.
- Bijgewerkt
En ze zouden de ruimte links en recht van het meer toch echt op moeten vullen. Star Wars lijkt me er echt wel komen. De rechterkant blijft leeg, maar daar zullen ze achter de schermen allang een invulling aan hebben gegeven. Maar eerst de Campus.
Pino330 Ik hoop aan de rechterkant op een Cars Land of Pandora Land.
Cars Land rechts? Die zou toch echt beter passen bij Worlds Of Pixar (dus links in het park...). Maar goed, dat zijn quick fixes v
Quefox_ persoonlijk vind ik dit toch wel in de categorie quick fix vallen hoor. We hebben het hier over een handvol gekopieerde attracties en een retheme van een bestaande attractie.
Ik juich ook wel een compleet uniek gebied toe hoor. Maar ik heb liever EN Marvel EN Star Wars EN Frozen dan 1 uniek land.
Maar voor Cars Land is geen plek meer in World of Pixar...
Pino330 Maar voor Cars Land is geen plek meer in World of Pixar...
Wellicht op de plek waar nu Catastrophe Canyon ligt. Lijkt me niet dat die attractie nog een heel lang leven is beschonden. Cars Land kan daar dan prima een opwachting maken. Zeker gezien de grootte van het gebied. (Het is een relatief klein gebied). Past prima met een doorloop vanaf Ratatouille.
SylvainDr Het zou zonde zijn om Star Wars weg te bezuinigen uit de Studios. Het is logisch dat hier niet over gecommuniceerd wordt, omdat Disney nu focust op Marvel en straks op Frozen. Star Wars komt pas later. Er is nog geen reden om daar nu al over te communiceren.
Eens, maar het is wel opvallend dat Disney eerst specifiek Star Wars noemde en sindsdien stil is erover. Meestal als Disney stopt met praten over projecten betekend dat ze gecancelled zijn, zie het Mainstreet Theater en Reflections Resort bv. Maar we zullen zien, ik hoop op een verbeterde versie van ROTR en niet een "gedateerde" attractie tegen de tijd dat we hem krijgen.
- Bijgewerkt
Ik hoop op een meer tijdloze attractie i.p.v. een attractie vol schermen. Spiderman en Ratatouille hebben ook vooral schermen en dat vind ik al genoeg voor een park van deze grootte. Het moet geen Universal Studio's worden
Er waren voorheen geruchten dat er een Splash Mountain achtige attractie zou komen op de plek van Star Wars. Dit is al veel tijdlozer en zeker met de Princess and the Frog een pareltje. Disneyland Paris heeft al 30 jaar een tekort aan een natte waterattractie in de zomer!