Niek
Dat mag je zeker vinden, smaken verschillen en zeker meningen.
Heel eerlijk, ik vond Christian ook niet op de toppen van zijn kunnen dit keer maar het is net als met een zanger of zangeres, die missen ook wel eens een zangnootje tijdens een optreden.
Wel zijn er een paar nuances die ik wil maken, niet om de show goed te praten of je van mening doen te veranderen, maar tot op zekere hoogte deel ik je mening.
De audio is slecht in dat theater, zit je aan de linkerkant in het publiek dan hoor je alleen maar de lage tonen (bassen) van de muziek, zit je aan de linkerkant hoor je de hogere partijen van de muziek, dat gegeven was in ieder geval wel van impact op mijn beleving.
We moeten ook niet vergeten dat optredende artiesten 19 maanden stil hebben gestaan, dus dan kan ik mij voorstellen dat je dan als artiest hier en daar een beetje roestig bent qua optreden.
Christian en zijn team heeft letterlijk maar enkele weken de tijd gehad om te oefenen, en daar was ook een nieuwe assistente mee gemoeid, alles was geoefend en zat in het systeem zeg maar van die dame, en de show stond als een huis.
2 dagen voor de premiere ging er iets mis tijdens een repetitie waardoor deze assistente niet kon optreden voor enkele weken, helaas met als gevolg dus dat 2 dagen voor de premiere een nieuwe dame ingewerkt moest worden, een onmogelijke taak maar het is niet anders, the show must go on!
Trucs waren zeker bekend ja...en zoals ik al eerder zei entertainers hebben 19 maanden stil gestaan vanwege de pandemie.
De illusies zijn ook niet goedkoop, ook al ziet er iets soms krakkemikkig uit gemiddeld betaal je voor 1 illusie tussen de 25 en 60.000 euro, en in sommige gevallen zelfs enkele tonnen.
Als je je bedrijfsbudget moet gebruiken om te overleven dan kan ik mij voorstellen dat je even geen nieuwe aankopen kan doen.
En je ziet dit over de volledige breedte van performers met dure spullen, die moeten echt weer het podium op om centjes te verdienen om weer nieuwe illusies te kopen, je ziet dit ook bij zijn blonde langharige collega, die heeft het ook niet makkelijk en draait al jaren op dezelfde illusies.
Nou weet ik niet welke show je precies gezien hebt, zelf zat ik bij de eerste show en bij de laatste show, maar ik kon Christian en zijn team niet betrappen op grote blunders, wel stoorde ik me mateloos aan die twee en soms drie cameramannen constant voor het podium die foto's en video aan het maken waren.
Zelf doe ik ook regelmatig camerawerk en naar mijn mening is dit echt een no go gewoon om tijdens een reguliere show voor het publiek te gaan lopen of staan om je werk te doen, als je shots wilt maken van dichtbij van die hoek zorg je voor een goede lens en zorg je dat je of op een statisch punt blijft en van dat je van daar je plaatjes schiet, of tussen de shows door laat je de artiesten even een stukje poseren of doen zodat je wel je plaatjes en beelden kan maken die je wilt van dichtbij, het publiek mag naar mijn mening nooit en te nimmer last van een cameraman hebben tijdens een liveshow.