Op 9 oktober 2021 konden we voor het eerst in 2 jaar weer een meet-up organiseren. Het was last minute en zonder een uitgebreid programma maar met een gezellig groepje hebben we gisteren een erg toffe dag in Toverland gehad!
Iets na 9:30 rijden @Yolande en ik de parkeerplaats op (maps was iets te optimistisch met de aankomsttijd), parkeren de auto en gaan snel richting de ingang. Daar staan @Laantje en @mandoni al te wachten. Niet lang daarna voegt @Dream_wizard zich bij ons en ook @Dennis, @Beau en @elmarwouters melden zich. Iets voor 10 uur is ook @Niek present die wat later is door een navigatiefoutje 😉 De badges en keycords worden uitgedeeld waarna we het park betreden, op naar de eerste bestemming van vandaag: wakker worden met een rondje Fēnix.
De dag begon erg mistig, meteen al een beetje Halloween sfeer
Aangekomen bij Fēnix blijkt er nog geen rij te staan en kunnen we snel instappen. Zo snel dat Niek na het instappen en het sluiten van de beugel beseft dat hij zijn sleutels nog in zijn zakken heeft. Hij doet een poging deze in de bagage bak te gooien maar mist, gelukkig stond na de rit een lachende medewerker zijn sleutelbos omhoog te houden. Hoewel het vrij koud was en de trein ook nog niet opgewarmd reed Fēnix wel al een prima ritje! Bonuspunten ook trouwens voor Toverland die alle achtbanen opgestart heeft met alle beschikbare treinen om te anticiperen op de verwachtte Halloween drukte.
Na ons ritje Fēnix gaan we meteen door naar de Maximus’ Blitz Bahn waar op dat moment een rij van ongeveer een kwartier staat, prima te doen dus! Na dit ritje blijkt echter toch niet iedereen helemaal wakker en is het tijd voor een koffie op het terras van de Waldstube. Als iedereen dan echt wakker is wordt een ritje Troy gedaan en maken we daarna meteen ook de groepsfoto.
Hier klikken voor groot formaat!
Daarna is het meteen tijd voor de volgende achtbaan en doen we een ritje Boosterbike. En aangezien we dan toch in de buurt zijn pakken we ook meteen Dwervelwind even mee. Hiermee hebben we rond het middaguur de grote achtbanen nog voor de echte Halloween drukte in het park is al een keertje kunnen doen. Om daar even van bij te komen maken we met z’n alleen een boottochtje met Merlin’s Quest.
In de ochtend werd nog hard gewerkt om deze Fenix op tijd af te hebben voor het Halloween feest echt los barste.
De groep bleef gezellig bij elkaar dus in Merlin’s Quest hadden we een soort van tweede groepsfoto 😉
We hadden nog prachtig weer ook!
Whoesj!
Aangezien iedereen vanavond het Halloween buffet op de planning heeft staan willen we gezellig met z’n allen lunchen bij de Flaming Feather, maar het duurt nog even voor deze zal openen. Daarom besluiten we een kijkje te nemen bij de onderdelen van de Halloween Days.
Zo nemen we een kijkje op de Pumpkin Farm
En puzzelen we ons een weg door Het Magische Pompendoolhof van Toos
Die eerste is vooral kijk naar de vele pompoenen en bouwwerken die daarvan gemaakt zijn (de horeca hebben we niet uitgeprobeerd). Voor het doolhof zijn we natuurlijk niet helemaal de doelgroep maar de acteurs speelden het allemaal erg leuk en hebben ons dan ook goed vermaakt met de puzzel. En we hadden ook nog eens de juiste oplossing 😉
Het is inmiddels bijna 2 uur dus de hoogte tijd om richting de Flaming Feather te gaan die om 2 uur zal openen. We hebben natuurlijk ook nog dat buffet vanavond dus we moeten ook weer niet te laat gaan lunchen. Bij de Flaming Feather aangekomen zijn we echter nog net iets te vroeg dus we wachten nog even buiten maar al snel openen de deuren en kunnen we als eerste groep naar binnen. Maar niet voordat bij ons allemaal ook netjes de CoronaCheck app met daarnaast een legitimatiebewijs gecontroleerd is. Daarna genieten we gezamenlijk van de lunch waarbij natuurlijk blijkt dat de gerechten eigenlijk veel te groot zijn voor als je daarna nog wilt gaan buffetten.. Maar lekker was het wel!
Even wachten tot het restaurant opent
Eet smakelijk!
Na de lunch maken we meteen nog een ritje Fēnix om ons eten te laten zakken 😉 Daarna splitst de groep zich op aangezien niet iedereen zin heeft om nat te worden. Dus Niek, Sjoerd, Armando en Delano gaan richting Djengu River terwijl Yolande, Elmar, Dennis, Beau en ondergetekende voor een extra ritje Dwervelwind gaan.
Daarna is het voor Dennis tijd om zijn opname apparatuur voor ScareNetwork op te gaan halen en gaan wij richting het Kletterparcours. Helaas blijkt dat uiteindelijk weinig zin te hebben aangezien de wachtrij hier al gesloten is om voorbereidingen voor de Cirque scare zone mogelijk te maken. In plaats daarvan gaan we dan naar de Bertus & Jaapie: De Vloek van het Museum show in Port Laguna. Een vermakelijke show met de nodige slechte woordgrappen (heerlijk 😁) waarvoor Niek en Sjoerd ook weer aangehaakt zijn. Zij zijn uiteindelijk ook voor een ritje in Troy gegaan i.p.v. Djengu River omdat ze daar de rij net wat te lang vonden. Of Armando en Delano het een beetje droog hebben weten te houden in Djengu River weet ik niet, maar wellicht dat ze daar zelf nog wat over posten 😉
Na de show is het bijna tijd voor ons tijdslot voor het Halloween Buffet maar niet voordat Niek, Elmar en Beau een natte broek halen in de zwarte waterglijbaan in het Land van Toos 🤣 Daarna melden we ons bij het Buffet restaurant waarvoor het grote restaurant in de hoek van datzelfde themagebied is ingezet. Ook hier worden weer op een correcte manier de QR-code en identificatie gecheckt voor we naar binnen mogen.
Sfeervol!
Trick or Eat!
Snoepjesbuffet 🤤🤤🤤
Het buffet zelf viel helaas wel een beetje tegen. Toen wij aan kwamen waren er net behoorlijk wat gerechten die aangevuld moesten worden wat helaas best lang duurde. De diversiteit in gerechten was wel prima in orde maar de kwaliteit was het helaas net niet. Hopelijk verbetert dit nog een beetje aangezien het de eerste keer is dat dit aangeboden wordt en ook nog eens de eerste avond was. Maar voor het geld dat je ervoor betaald verwacht je gewoon net wat meer. Zeker met het niveau qua horeca wat we van Toverland gewend zijn. Dit gold overigens niet voor de desserts, die waren er meer dan genoeg en lekker! Ook over het snoepjesbuffet valt niks te klagen 🤤
Na het buffet is de Halloween avond echt van start gegaan en is het voor de rest van de groep tijd om de spookhuizen te gaan bekijken. Ikzelf doe die niet (met een uitzondering voor Witches Forest) dus hopelijk wil iemand anders daar wat over zeggen 😉 Maar we zijn begonnen bij de The Dollhouse en daarna doorgegaan naar Fear The Woods. Terwijl de rest daarvoor wacht ga ik ondertussen even een jas uit de auto halen en neem uiteraard de route door de Shadows of the Sea scare zone. Ook dit jaar zien de acteurs hier er weer fantastisch uit en zitten heerlijk in hun rol. Ik blijf dit gebied net wat te donker vinden voor de mooie grime die hier gebruikt wordt. Als ik terug ben loop ik nog een rondje door het Fiesta de los Muertos gebied (mijn favoriet wel denk ik) en sluit me daarna aan bij de rest die op dat moment ontsnapt zijn aan Fear The Woords.
Ik blijft dit briljant gevonden vinden
Snel terug het park in!
Dan is het snel door naar Labyrint: 20 Years of Fear. Nadat de groep ook hier zijn weg uit gevonden heeft gaan we het Cirque gebied in. Inderdaad, ik ga gezellig mee! De Cake Walk blijft een hele toffe toevoeging en we hebben veel plezier met onze tocht door deze kermisattractie. Daarna is er nog de nodige hilariteit in de rest van de scare zone als een onbekende dame Niek vast grijpt omdat ze schrikt van een van de acteurs 🤣
Inmiddels loopt het tegen 9 uur dus het is de hoogste tijd om richting Witches Forest te gaan. Daar ontmoeten we ook weer de rest van de groep en zijn we weer compleet. Hier valt ook meteen een grote verbetering op aan Witches Forest, de wachtrij is niet langer langs het laatste stuk van de route waardoor je niet op voorhand al e.a. van het spook kunt horen. Ik heb ook het idee dat de groepjes die binnengelaten worden iets kleiner zijn aangezien onze groep van 9 opgedeeld wordt in een groepje van 4 en 5 wat op zich natuurlijk geen probleem is. De tocht door het bos is net als voorgaande jaren weer erg goed en heeft weer wat verbeteringen gekregen. Sjoerd komt ook een paar keer goed aan de beurt bij de acteurs in het bos 😆 Ook het laatste stuk van de tocht is flink verbeterd doordat je niet langer door de tunnel van bouwhekken en zwart plastic gaat op het einde maar gewoon aan het bos. Nog een voordeel van het feit dat de wachtrij niet langer aan die kant is.
Heel gaaf die Fenix van pompoenen 😎
Aangezien de spookhuizen niet op dezelfde volgorde bezocht zijn splitsen de groepjes weer op en gaan we verder naar het laatste spookhuis dat gedaan moet worden. Ofja, naar de opstapplaats om daarheen te gaan natuurlijk want dat is Maison de la Magie. Onderweg lopen we ook nog even door de Morgana’s Frozen Knights en Shadows of the Sea scare zones. Terwijl de rest de rij in gaat voor het treintje naar Maison de la Magie ga ik richting DesTroy. Ik loop eerst een rondje door het gebied en vind daarna een plekje op een bankje waar ik goed zicht heb op hoe de scare actors de andere bezoekers de stuipen op het lijf jagen. Ik houd niet van spookhuizen, maar van rondkijken in zo’n scare zone kan ik enorm genieten 😁
Dan is het tijd voor de scare actors om het gebied te gaan verlaten en verwacht ik dat de rest van mijn gezelschap ongeveer wel op de terug weg zal zijn richting Port Laguna. Totaal niet eraan denkend dat de vuurwerkshow op het punt staat om te beginnen als het ineens donker wordt in Port Laguna en de show begint. Wat heerlijk om gewoon weer een grote vuurwerk show in Toverland te kunnen bekijken als afsluiting van de avond. Want hoe tof het ook was dat ze ondanks Corona een afgeslankte show konden presenteren, het kan niet tippen aan een volledige show als deze! De rest heeft de show helaas gemist omdat het treintje waarmee ze op weg terug waren naar het park vanwege de veiligheidszone van het vuurwerk, dan niet door mag rijden naar Port Laguna. Helaas werd hen ook niet verteld om even uit te stappen zodat ze in ieder geval vanaf daar het vuurwerk konden bekijken. Deze feedback hebben we later op de avond gelukkig wel meteen achter kunnen laten bij Tessa 😉
We meeten nog even met z’n allen op het strandje van Port Laguna om een erg geslaagde dag af te sluiten en zeggen elkaar gedag. Dennis en Beau gaan nog even een stukje opnemen voor ScarePod met iemand van Toverland. Aangezien Elmar met hen mee rijdt en toch even moet waren gaan Elmar, Yolande en ik nog even een rondje langs de fotopunten met de scare actors.
Zoals gezegd was het enorm geslaagde dag en ik wil dan ook alle aanwezige clubleden bedanken voor de gezelligheid! Op naar nog meer meet-ups nu het eindelijk weer kan! 🤩 Die zullen we dan ook net iets eerder aankondigen zodat er wat meer mensen plek in hun agenda hebben 😉 Later deze week zal ik nog een kleine “after-movie” maken en aan dit topic toevoegen 😊
Voel je overigens vrij om je ervaringen van deze dag aan dit topic toe te voegen!