Orangedevil Gisteren Monthana Russa(#452) gedaan in Aquashow park in Portugal. Kopie van Poseidon in Europa park.
Het is niet 100% een kopie.
De coastertrack is wel gelijk, maar het vaar gedeelte is iets anders/korter.
Ik heb zelf vandaag ook een aantal nieuwe baantjes af mogen strepen, in Energylandia.
- Zadra
- Abyssus
- Dragon Roller Coaster
- Formuła
- Hyperion
- Light Explorers
- Roller Coaster Mayan
- Speed
Zadra backrow, was vanochtend mijn eerste ritje van de dag. Het was gewoon nog walk-on, terwijl bij Hyperion al een wachtrij stond van 40 minuten. En daarna direct nog een ritje frontrow. Wow, wat een vet heftige ritten waren dat al, terwijl de baan nog in gereden moest worden.
Zadra knalt al direct naar #1 in mijn lijstje met stalen achtbanen. Wildfire blijft door z'n geweldige ligging nog wel net op #1 algemeen, maar Zadra heeft echt de betere ritten.
De volgende rit was op Abyssus, de nieuwste aanwinst van het park. Dit was voor mij toch wel een tegenvaller. Het ging niet echt supersnel, maar wel soepel, ondanks de nu al aanwezige hinderlijke trilling in de hele baan.
En over trillingen gesproken, die waren bij Hyperion zo verschrikkelijk erg, dat ik er geen fijne rit in gehad heb en er zelfs met hoofdpijn uit stapte.
Daarna volgden de andere genoemde banen, met Formula, die voor mijn gevoel beter was dan Abyssus. Daar is het eerste stuk er bij aan geplakt, maar heeft het verder geen toe gevoegde waarde.
Speed was trouwens ook een geweldig leuke baan en heerlijk verfrissend bij de onverwacht toch hoge temperaturen.