Afgelopen week een aparte reis gemaakt.
Donderdag was ik in Blackpool Pleasure Beach. Daar had ik na twee eerdere bezoeken al bingo. Ik keek voornamelijk uit naar de legendarische Valhalla, maar door storingen heb ik hem wederom niet kunnen doen. Drie keer in het park geweest, drie keer Valhalla niet kunnen doen.
Anyway, een dag later liep ik in Birmingham en toen stond er opeens een klein kermisje op een plein waar we toevallig langs liepen. Er stond een standaard Reverchon spinning mouse. Credit is credit!
744: Magic Mouse (Abie Danter)
Zondag reed ik naar Parijs en kon nog op tijd binnen glippen in een iets te druk Mer de Sable. Wel de nieuwe baan kunnen doen.
745: Wild Buffalo
Tof baantje voor het park. Een stap omhoog qua thrill ten opzichte van de banen die er al stonden, maar niet zo intens dat kinderen niet durven. Een aanwinst voor het park dus.
Afgelopen maandag in Disneyland Parijs geweest. Ook hier al jaren bingo. Wel een toffe rondleiding gehad. 🙂
Dinsdag voordat ik weer naar huis reed nog even binnengeglipt bij een uitgestorven Jardin d'Acclimatation. Over priced en helaas was één van de achtbanen dicht. Gelukkig deden de twee beste banen het wel.
746: Fils du Dragon
747: Défi du Dragon
748: Souris Méchaniques
749: Speed Rockets
Défi du Dragon is een apart geval. De baan begint met een leuke en vrij abrupte lancering het station uit. Daarna is het hoofddeel van de baan een beetje matig. Een achtje en dan terug naar de achterkant van het station. Het tweede deel van de baan is dan wel weer apart. Zoals misschien al gelezen, heeft de baan een draaischijf die de trein op een tweede circuit zet. Dit circuit kan op vier verschillende manieren afgelegd worden (met de klok mee, tegen de klok in, vooruit, achteruit). Ik deed vier ritjes en had toevallig alle opties daarna ook gehad (die willekeurig afgewisseld worden). Het is een grappige gimmick, maar er was denk ik meer uit te halen. Qua achtbaan is eigenlijk Speed Rockets nog steeds de beste baan van het park.
Dat was hem weer voor deze keer. 🙂