pretparkgekkie05-10 en Orangedevil
SeaWorld staat al jaren slecht bekend en maakte haar reputatie wat dat betreft helemaal waard.
Het begon 's ochtends al. Eerste attractie was Manta en daar geen probleem gehad. Bij Penguin Trek werd ik tegengehouden. Ik mocht mijn tas niet meenemen de wachtrij in, die moest een locker in. Lockers waren $4 per keer of $12 voor een hele dag (en gelukkig dan nog wel wisselbaar tussen attracties). Belachelijk dat je geld neer moet leggen voor een verplichte locker (of moet besluiten een attractie gewoon niet te doen). Dit beleid was inconsistent tussen attracties (bij Manta kon je een tas gewoon achterlaten in het station) en verviel 's avonds zelfs bij veel attracties. Later op de dag waren lockers opeens niet meer verplicht.
Ik kreeg de tip om een all day dining plan voor beide parken af te sluiten. Dat heb ik gedaan en kon voor een kleine $35 dollar iedere 90 minuten een hoofdmaaltijd, snack en drankje nemen. Dat was een goede deal, want een beetje maaltijd in een van de parken was al boven $35. Na ons ontbijt/lunch hadden we dus de prijs er al uit. Kwaliteit van het eten in SeaWorld is overigens laag tot slecht. No way dat ik $35 had willen betalen voor een enkele maaltijd. 's Avonds heb ik zelfs van een nasi-maaltijd de nasi laten staan, omdat er echt gewoon een rare smaak aan zat (bijna chemisch). Eten weggooien gaat tegen mijn principes in, maar dit was geen eten meer.
In de avond was het rustig en toen we bij Kraken na een ritje terug in het station waren, was het station half leeg. Helaas mochten we geen lege plekken opvullen en moesten we omlopen. 'Corporate policy' was het antwoord. Kan ik mee leven. Echter was ook dit inconsistent. We stonden namelijk in de rij voor een rondje front seat Mako toen er door andere gasten voor ons werd geseind dat er nog twee plekken over waren (en voor ons enkel groepjes van 3 of 4 stonden). Wij langs deze gasten naar voren, maar het poortje sloot voor onze neus. Personeel weigerde de poortjes weer open te doen en ons nog in te laten stappen. Toen de trein vertrok zaten er drie mensen voorin: iemand was vanaf het uitgangsperron opnieuw ingestapt. Bij Mako gold deze 'corporate policy' blijkbaar niet en kregen 'zittenblijvers' blijkbaar voorrang op wachtende mensen in de rij.
Daarnaast hebben we over de gehele dag enorm veel storingen gezien. Van de grote achtbanen hebben we alleen Mako niet in storing gezien. Door deze storingen en het feit dat bepaalde attracties eerder sloten (zonder indicatie van wanneer, er stond alleen een bord 'Deze attractie sluit eerder'), hebben we banen als Ice Breaker en Pipeline maar eens kunnen doen.
Ook rekent SeaWorld op alles naast de bekende tax ook nog eens 5% inflatie kosten. Verhoog dan gewoon je prijzen, stumpers.
Uiteraard was het ook jammer dat Journey to Atlantis dicht was, maar dat vind ik niet zo zeer aan te schrijven aan het park. Ze zijn jaarrond open, moeten toch ooit onderhoud uitvoeren aan hun attracties en ik was in het laagseizoen. Jammer, maar dat gebeurt.
Busch Gardens is een heel ander verhaal.
We hadden de shuttle service genomen van SeaWorld naar het park. Deze shuttle service wordt geregeld door Busch Gardens zelf maar met uitvoering door een derde partij. We konden nergens duidelijk zien wat de tijden waren tot we reserveerde: vertrek: 09:00. Dat betekende een aankomst rond 10:30, terwijl het park om 10:00 open ging. Op de dag zelf kregen we eindelijk de retourtijd te horen: 19:15 en dat terwijl het park tot 22:00 open was. Beetje jammer dat ze de shuttle service niet beter aan laten sluiten op de openingstijden van het park.
Na een paar uur in het park rondgelopen te hebben, was onze indruk veel beter dan in SeaWorld. We hadden op dat moment één maaltijd op die vele malen beter was dan alles in SeaWorld. Wachttijden voor attracties waren ongeveer 15-30 minuten. Prima toch? Helaas kwamen we er achter dat Kumba gesloten was, maar dat is een zelfde verhaal als Journey to Atlantis.
Het draaide totaal om in de middag. Toen liepen de wachttijden opeens razendsnel op. Zo moesten we opeens een uur voor Cobra's Curse wachten en stond er daarna 50 minuten voor Cheetah Hunt. De rij van Cheetah Hunt liep het eerste half uur prima door, maar daarna stagneerde die enorm. Zo erg zelfs dat we ongeveer 100 minuten hebben moeten wachten op een ritje. We stonden vooraan een tourniquet om het station in te lopen en er bleven maar Quickpass mensen komen, trein na trein. Een hoop mensen om ons heen, waaronder ook wij natuurlijk, werden daar vrij boos over. Na geklaag bij het personeel kregen wij te horen dat ze opdracht hadden gekregen om quickpassers door te laten met een ratio van 10:1. Ik geloofde mijn oren gewoon niet: 10 op 1! Zijn ze daar helemaal getikt of zo? Mijn god, wat een grote middelvinger naar alle Busch Gardens gasten die geen quick pass hebben gekocht.
Na Cheetah Hunt hebben we nog geprobeerd om Phoenix Rising te doen, maar halverwege de rij van 60 minuten schoot de baan in storing. We hebben toen besloten om nog snel wat te eten te halen (we hadden door omstandigheden nog maar één keer gebruik gemaakt van de dinner pas die dag) en naar de bus te gaan.
Door het gedoe bij Cheetah Hunt en de achterlijke ratio Quick passers heb ik een veel viezere nasmaak van Busch Gardens dan SeaWorld (ook al heb ik daar veel meer klachten over). Juist omdat iedereen zegt dat BG zo veel beter is en dat 's ochtends ook zo leek. In een paar uur draaide voor mij dat park om van 'Dit is een stuk beter dan SeaWorld' naar 'Dit is nog slechter dan SeaWorld'.
Ik voeg voorlopig geen parken van United Parks & Resorts meer toe aan mijn trips.