Hoi Allemaal, ik ben nieuw hier dus ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is. Ik ga maandag weer naar Phantasialand maar ben nog nooit in Mystery Castle geweest. Ik heb emetofobie en ik hoorde van mensen dat er wel eens overgegeven wordt. Is dit echt zo? En word je misselijk van de attractie? Is de "drop" te vergelijken met de Baron?

Knorretje Hallo Knorretje en welkom op het forum. In mijn beleving is Mystery Castle niet extremer dan andere attracties. Er is ontzettend weinig kans dat iemand gaat overgeven. Dus wat dat betreft kun je er gewoon in en hoef je je geen zorgen te maken.

De drop vind ik wel meevallen, hij voelt minder krachtig aan dan de Baron. Wat wel spannend kan zijn is het omhoog schieten, dat kun je vergelijken met de Space Shot in Walibi Holland, maar dan iets krachtiger. Het naar beneden vallen gebeurt gecontroleerd, je ervaart dus geen vrije val zoals in de Baron.

The_Real_Infernape ik weet niet in welk Mystery Castle jij gestapt bent maar de laatste keer dat ik er in ging werd je nog naar beneden geschoten. Dat is wel degelijk een vrije val, of zo voelt het althans wel.

Ik heb nog nooit iemand zien overgeven. So wie so nooit meegemaakt in een pretpark eigenlijk.

OlympiaLooping ik weet niet in welk Mystery Castle jij gestapt bent maar de laatste keer dat ik er in ging werd je nog naar beneden geschoten. Dat is wel degelijk een vrije val, of zo voelt het althans wel.

De Mystery Castle in Phantasialand, hij voelde vrij zwak aan en zowel naar boven als naar beneden bewegen viel (no pun intended) tegen. Ik vond het echt niet veel verschillen van de Space Shot

Mystery Castle niet. Maar ik geloof dat het bij FLY dagelijkse kost is, zag daar bij het uitstap station stapels kotszakjes liggen (no joke!).

Welkom op het forum! Ik moest even opzoeken wat emetofobie is. Ik vind het lastig inschatten of je er misselijk van wordt. Heb je een referentie wat je als too much hebt beschouwd met vergelijkbare attracties? Bijvoorbeeld Tower of Terror in de Walt Disney Studio’s of Space Shot in Walibi?

Ik heb Mystery Castle maar 1x gedaan en dat is alweer even geleden. Ik heb hem toen niet ervaren als misselijkmakend.

Misselijkmakend wil ik hem ook niet noemen. Spannend is hij wel. Als je een andere droptower of lancering eerder gedaan hebt dan zou ik dit ook aandurven!

Ik zou eerder zeggen dat Talocan (bank die over de kop gaat) heftig is dan Mystery Castle, alleen het stukje boven kan eng zijn als ze naar beneden donderen 1voor 1

MC moet het vooral hebben van de wachtrij. Die is heftiger als de rit zelf….. zeker als die gast in het zwart aanwezig is 😆

Ik denk dat er meer kans is dat je misselijk wordt in Talocan, Winja's fear & Force, en Tikal (omdat die rondjes draait en veel sneller omhoog & omlaag gaat op een kort stuk) Dan mystery castle.

Je wordt met wat kracht omhoog gelanceerd, en weer naar beneden losgelaten, maar er zijn in principe geen misselijkmakende elementen. Tenzij je gaat stressen van een freefall in het donker.

Zoals BAVI zegt, de wachtrij is het spannendste stuk van de hele attractie eigenlijk.

Knorretje ik hoorde van mensen dat er wel eens overgegeven wordt.

Ik heb persoonlijk in een pretpark pas 3x mensen zien overgeven. 1x bij monsieur cannibale, en 2x gewoon op een wandelpad nadat ze iets verkeerds op hadden. Zolang je je eigen grenzen relatief goed kent, zul je in een pretpark niet zo gauw misselijk worden. Mocht je door een bepaalde attractie toch misselijkheid ervaren (neem bijvoorbeeld maus au chocolat. de 3D techniek, met draaiende karretjes kan je misselijk maken met een wat zwakkere maag) Dan moet je daarna zeker even geen heftige attractie doen, en eerst maar 'ns bijkomen en even goed drinken.

Ik heb dat zelf in disney een keertje gehad, kan makkelijk al die achtbanen en attracties aan. Maar na rattatoulle was ik toch ff goed misselijk. Ik weet dan van mezelf als ik daarna in de rock n rollercoaster ga, dat t dan fout gaat aflopen. Dus heb toen even gezeten, gedronken en gegeten. Even iets rustigs (studio tram tour) en daarna kon ik alles weer aan.

En mocht je het toch te risky vinden omdat je bang bent misselijk te worden. Er is niks mis mee om een attractie over te slaan. Ik zelf zou heel graag in Talocan willen in phantasialand. Maar ik weet bij voorbaat al dat mijn maag dat niet trekt (ik heb al moeite met een polyp) Dus ik sla hem altijd met liefde en plezier over. Dan kijk ik er wel naar op een afstandje. En dan voel ik me gewoon zo'n bezoeker uit rollercoaster tycoon; ''Ik wordt al misselijk als ik naar Talocan kijk'' & ''Talocan is te intens voor mij''

Ik ga maandag toevallig ook naar Phantasialand. In Mystery castle word ik niet misselijk, maar hou wel je hoofd recht, als je omhoog wordt gelanceerd, anders krijgt je nek een 'zwieper'.

De Winja's en Maus au chocolat zijn ook geen probleem voor mij, maar Talocan heb ik tot nu toe nog niet gedurfd.
        F.L.Y. ga ik maandag eindelijk eens proberen, maar daar verwacht ik geen misselijkheid. Want daar heb bij achtbanen gelukkig geen last van.
        Ik heb weleens iemand zien overgeven in Phantasialand, maar dat was bij de uitgang van Temple of the Night Hawk.
        Veel plezier alvast!

• MrRC vindt dit leuk.

Nee van Mystery Castle wordt je niet misselijk, dat is alleen een op-en-neer beweging. En zo vaak gaat 'ie tegenwoordig helaas niet op en neer. Daar kun je met een gerust hart instappen volgens mij! 🙂

• MrRC vindt dit leuk.

Welkom hier op het Forum 😎 .
        SpaceShot is krachtiger en hoger dan de Mistery Castle.
        Deze attractie moet je zeker eens gedaan hebben 🤠 .

• MrRC vindt dit leuk.

Bedankt voor alle reacties! Ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen, maar denk wel dat ik het aandurf. Ben nog nooit in een attractie misselijk geworden en ga meestal achterelkaar in de achtbaan (als dit kan uiteraard)

Knorretje Ben nog nooit in een attractie misselijk geworden en ga meestal achterelkaar in de achtbaan

Dan hoef je je over Mystery Castle ook zeker geen zorgen te maken 😃

Knorretje Was het druk in PHL. Ik was zaterdag daar en jammer genoeg was het druk genoeg.

• Yola heeft hierop gereageerd.

DAN2019
            Ik was er ook vandaag en vond het nog best druk, terwijl de schoolvakanties in Nederland, België en veel Duitse deelstaten voorbij zijn.

Voor Taron en F.L.Y. (bijna) 45 minuten in de rij gestaan en aan het eind van de dag stond er bij F.L.Y. nog een rij van 60 min. Maar bij andere attracties viel de wachttijd wel mee.
            Ook voor eten en drinken stond je soms lang in de rij, maar het was dan ook prachtig weer vandaag.
            Ik heb ook eindelijk mijn angst voor Talocan overwonnen en ben niet misselijk geworden 😄,
            en in F.L.Y. ook niet

Yola voor het horeca vond ik wel erg traag.