Wij zouden graag volgende zomer (eind augustus) met onze zoon naar Europa Park gaan. Nu zag ik op de website dat veel attracties pas vanaf 4 jaar zijn. Echter, hij wordt pas 4 jaar op 8 september... Het scheelt hem dus amper een paar dagen. Wordt er streng gecontroleerd op leeftijd? Hij is nu al 100cm dus de lengterestrictie is geen probleem. Ik zou voor hem online een ticket kopen 4-11 jaar. Vragen ze aan de ingang of aan attracties een ID kaart of ander bewijs van leeftijd? Of kan ik ervan uit gaan dat als ik een ticket 4-11 jaar koop ze verder niet gaan controleren?

Sandy-bIk verwacht eerder dat ze naar de lengte kijken dan naar hoe oud iemand is. Leeftijd check is eerder bij de poort, voor als je als volwassen man met een kinderkaartje komt opdraven. Ik heb in ieder geval nog nooit een operator om ID zien vragen bij de entree van een attractie 🙂

Vrienden van ons is met haar dochter van 10 (en 1.43 meter) afgelopen week gewoon in Silverstar geweest. Restricties voor Silverstar is vanaf 11 jaar en 1.40 meter.

Paar jaar geleden is het dochtertje van andere vrienden van ons (toen 2.5 jaar - lengte weet ik even niet meer) gewoon in de mini-botsauto's geweest. Restrictie daarvoor is vanaf 3 jaar met een lengte tot 1.30 meter. Wel kreeg ze van haar mama door: "als die meneer vraagt hoe oud je bent, dan ben je 3 he" 😆

Ofwel, als je zoontje gewoon de lengte ervoor heeft, zou ik het er gewoon op wagen 🙂

Ik heb laatst een kindje geweigerd zien worden in Duitsland, omdat er naar zijn leeftijd gevraagd werd en het kind (te) eerlijk antwoordde. Mama zei dat het kindje 10 was, het kindje zei; ‘nein mama, ich bin neun!’ Dus als jij het je 3-jarige ingeprent krijgt dat hij: ‘vier!’ antwoordt op de vraag hoe oud hij is, dan moet het mijns inziens helemaal goed komen. Al spreekt hij waarschijnlijk toch nog geen woord Duits 😉.

Ik denk dat je andersom eerder een uitdaging had dan nu. Als je kind net 4 is maar je er nog geen entree voor wilt betalen. Bewijzen dat je kind oud genoeg is om entree te mogen betalen is doorgaans niet nodig 😆

Denk niet dat het zo'n grote uitdaging zal zijn. Privacy is een gevoelig iets in DL. Afgelopen dagen wel wat dingetjes gehad i.v.m. mondkapjes maar daar ga je met een 4 jarige en hopelijk volgend jaar al helemaal geen last meer van krijgen. Daarbij is er veel mogelijk onder begeleiding. De lengte restrictie heeft met veiligheid te maken, de leeftijdrestrictie heeft vooral te maken of het kind de ervaring juist kan verwerken en dat kunnen ouders beter inschatten dan de TüV of parkmedewerkers.

4 jaar later

Misschien absoluut niet het juiste topic voor, maar de officiële website gaf mij er niet echt een antwoord op (of ik heb er over gekeken). In april ga ik mijn gezin weer eens naar EP, onze jongste is 3/bijna 4 jaar oud. Zo net naar de Efteling geweest, en ze meet net 1 meter (en een halve centimeter), een nieuwe mijlpaal dus. Daar kreeg ze bij M&M een bandje zodat ze niet telkens opnieuw gemeten moest worden. Nu is het mij niet echt duidelijk of dat in EP ook zo gebeurd? Zo ja, is er overgens ook een plek waar ze sowieso gemeten kan worden (als in bij de gastenservice), waardoor de druk van het in de attractie kunnen minder aan de orde is? In de Efteling vond ik dat telkens zo een gedoe, zeker als het druk is. In EP weet ik ook dat ze best streng en precies zijn, en gezien ze niet veel marge heeft, kan dat misschien wat rustiger en beter zijn. Bedankt alvast!

Varnonth Wij zijn vorig jaar net voor de 4e verjaardag van onze dochter geweest. Om 8u30 gingen we eerst naar Voletarium (op dat uur was er nog bijna niemand in het park, dus ideaal) en vroegen we zo'n groen bandje aan de ingang van de wachtrij. (Wel werd ze eerst gemeten om te kijken als ze effectief 1 meter was). Daarna moest ze gewoon overal haar bandje tonen zonder haar telkens opnieuw te moeten meten.