Ik heb enorm genoten vandaag van de HFN! Operations waren goed (Condor vertrok al voordat de andere trein de remmen in was!), horeca was zeer langzaam helaas. Tevens was er een flink personeelstekort aan acteurs en dat was te merken op sommige plekken. Ook Haunted Holidays was hierdoor gesloten. Hieronder neem ik alles door wat ik heb gedaan en wat ik er van vond, dus hierbij je spoiler warning! 🙂 Disclaimer: ik heb zelf bij een aantal evenementen gewerkt als acteur dus dit kan invloed hebben op mijn mening.
Spooky Days
Het is een schattig evenement met een hele fijne sfeer, maar het heeft echt nog veel nodig om volwaardig te zijn! Ontzettend leuke interactie met de kinderen en de acteurs zijn niet bang om een scare te doen voor de kids.
Scare-zones
Wat mij opviel was dat de scarezones kleiner worden met het jaar, wat ontzettend jammer is. Dit kan natuurlijk ook bewust zijn gedaan i.v.m. het personeelstekort dat er is. Tangled Twigs is mijn favoriet qua gebied. Op de avond zijn we Eddie drie keer tegen gekomen maar wat moet hij zich claustrofobisch voelen. Zodra hij ergens stopt is hij gelijk aan alle kanten ingesloten en wilt iedereen zijn aandacht. Ook aan het eind van de avond had hij nog een fotomoment op de Main Street. Zet hem gewoon op een uitbouw bij de exit (op het dak van de poortjes als dat kan of iets dergelijks) en laat hem de gasten uitzwaaien met een microfoon. Zou ik persoonlijk veel toffer vinden!
Villa
De reguliere ingang en de RIP-ingang voor dit huis liggen op twee compleet verschillende plekken. De reguliere ingang ligt naast de Splash Battle en de Sugar Shot en de RIP-ingang ligt in Playland, dit alles is zonder signage op de paden. Beetje verwarrend Walibi! Je kan merken dat de jaren tellen bij het huis, maar het vernieuwde gedeelte vanaf Hannibal is heel tof allemaal!
Below
Ik blijf dit een fantastisch huis vinden! Volledig gethematiseerd, toffe scares en unieke setting. Geen nieuwigheden, geen bijzonderheden, gewoon leuk!
Wicked Woods
Hier was de eerste keer dat ik het personeelstekort kon merken. Hele toffe setting, je loopt alle kanten op, hele gave scares (iemand uit het water?!) en toffe special effects. De heksenverbranding met ontzettend veel vuur en een projectie op “onzichtbaar” gaas. Heel erg vet! Gedurende deze walkthrough loop je door een hele krappe tunnel en deze is best wel lang. We zagen meerdere scare-opties er inzitten maar er kwamen 0 scares. Wij vermoeden dan hier dus een personeelstekort in zit. Jammer, maar een volgende keer ga ik deze absoluut nog een keer doen!
Wrong Turn: Into Darkness
Ik bleef compleet spoiler-vrij over deze ervaring en mijn advies is doe dit ook als je hem nog gaat doen! Lees alleen hetvolgende stukje: verwacht een theatrale ervaring en probeer helemaal achterin te zitten. Nu niet verder lezen als je hem nog doet! Dit is je laatste waarschuwing! Dusssss: wij kwamen achterin terecht en 2 van de 3 zijdes van het wagentje zijn afgeschermd met doeken. Gedurende de rit wordt ook de laatste zijde gesloten zodat je soms compleet in darkness zit. De sets zijn groot en imposant, echt ontzettend gaaf gedaan. Zitten er echt scares in zoals je klassieke spookhuis? Nee, absoluut niet. Het is meer een horror theater-beleving met een final scare die mij heel goed te pakken had. Complimenten Walibi, mijn favoriet van de avond!
Final Hideout
Hier was het personeelstekort zo goed te merken… Voor mijn gevoel draaide deze experience op 50% van de capaciteit jammer genoeg. Ook de zombies dragen de basic-maskers zonder enige vorm van grime. Niet de toffe grime als we gewend zijn met de zombies van quarantine.
Overall heb ik echt een fantastische dag gehad. Er hing zo’n fijne sfeer, de silent disco was fantastisch, de acteurs zaten goed in hun rol. Ik heb genoten van een evenement waar ik op uitgekeken was. Mijn complimenten voor dit jaar Walibi!