John De Efteling moet hierin een marge inbouwen en zoals @Nevz aangaf denken vanuit de gebruiker.
Het systeem wat de Efteling heeft gebouwd is veel te simpel opgezet, daarom werkt het ook niet. Het is waarschijnlijk in elkaar gevouwen door een business analist die zich teveel focust op een 'happy flow' in plaats van eens goed na te denken voor wie je dit nu bouwt. Het is een klassiek voorbeeld van een stuk software wat door 'management' wordt bedacht maar waar men het 'probleem' onvoldoende begrijpt om het ook daadwerkelijk op te lossen.
Daarom vind ik het voorbeeld van @Audrey ook mooi. De Efteling is een familiepark. Carnaval Festival ga je hoogstwaarschijnlijk met je gezin doen. Zeker met kleine kinderen kunnen er veel dingen voorkomen waarom ouders niet 'op tijd' kunnen zijn. Je moet daarom een systeem bouwen die een reserveringsslot vastzet, maar ook constant de laatste status matcht met de werkelijkheid. Verwerkt Carnaval Festival de aantallen die een reservering hebben of gaat het langzamer? Is er een storing? Wat als het gezin met de reservering 'te laat' is of ze komen helemaal niet opdagen?
Als ze zoiets willen maken dan zullen ze dit probleem op een hele andere manier moeten benaderen, want nu dicteert de software wat de bezoeker moet doen, dat is de wereld op zijn kop.