Toen de uitnodiging binnen kwam moest ik wel even twijfelen, want ff naar Polen op en neer is natuurlijk niet iets wat je zomaar doet. Maar goed met een tussenstop in Leipzig was het prima te doen, dit was voor mij de derde keer in het park en de laatste was tijdens de opening van Zadra.
Eenmaal aangekomen was het zo een 28 graden, lekker zou je denken maar goed Energylandia is een park wat geen schaduw dus was het lekker weg smelten. Eerst maar eens aanmelden en de spullen in ontvangst nemen met de goodie bag, een pasje met daarop de entree parkeren 200 Zloty tegoed voor eten en drinken en een stuk of 8 bonnetjes waarmee we gratis onride fotos konden kopen en nog voor games...en dan alles x 2!
Maar goed op naar de officiele opening van Aqualantis en Abyssus, er werd drinken en cupcakes uitgedeeld best leuk met 28 graden maar goed, na een showtje en de gebruikelijke toespraak in het Pools was het tijd om een ritje te maken. De achtbaan ligt er goed bij en de blauwe opvallende kleur ziet er ook goed uit, in de wachtrij heb je genoeg momenten op de baan goed te kunnen bekijken of foto`s te maken. Er is in tegenstelling tot Zadra en Hyperion geen mogelijkheid om voor front seat te kiezen dus je moet geluk hebben, wel zijn er nu aparte ingangen voor mensen met een fast pass die ze krijgen als ze bij het Western Village of camp of hoe het ook heet slapen.
De rit zelf was erg goed en de word pas echt goed na de tweede launch, lekker veel airtime en een vrij lange rit. Voeg daarbij de prima stoelen en beugels toe en Vekoma heeft weer een topbaan neergezet in Energylandia!
Later op de avond viel de baan in storing terwijl wij in de rij stonden, hier niet op gewacht en dus maar de rij verlaten voor andere attracties. Later in de avond werden alle attracties 2x stilgelegd vanwege zware regenbuien storm en onweer, jammer maar niks aan te doen het park bleef wel een half uur langer open na de eerste bui maar de tweede bui kwam daar nog eens tussen.
Aqualantis is een mooi nieuw gebeid met veel flatrides voor het hele gezin, en ook Light Explorers de tweede boomerang van het park ligt hier natuurlijk ook. Nadeel is de route naar het nieuwe gebied, je moet eerst naar Zadra en dan naar achter lopen wil je hier terecht komen, voor de gene die het park kennen die weten dat dit een aardige wandeling kan zijn!
Na 3x dit park te hebben bezocht, weet ik eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Het blijft een kill en sfeerloos park op veel plekken, en op andere proberen ze er wat thema aan te geven soms goed maar soms ook mislukt. Het blijft een betonplaat waar ze helemaal los zijn gegaan met het neergooien van attracties, een paar goede achtbanen maar ook heel veel kermis spul wat de moeite niet waard is.
Als Cedar Point de coaster capital of the wold is dan is Energylandia die van Europa, want ze openen twee nieuwe achtbanen terwijl de volgende er gewoon naast ligt...met een complete track!