Hallo allemaal,

Ik ben van plan rond half augustus een dagje Disneyland Parijs te gaan plannen.
Ondanks de vele meerdaagse bezoeken in het verleden zal het dit jaar met een gezelschap zijn waarbij mijn nichtje van 6 jaar ook mee gaat. Het wordt haar eerste grote pretpark wat ze zal bezoeken.

Ik zal dus tactisch te werk moeten gaan om zoveel mogelijk attracties (afhankelijk van de drukte uiteraard) willen meepakken. We hebben de keuze op enkel het Disneyland Park laten vallen ivm de bouwput in de studio’s. Daarnaast zijn er maatregelen die een normaal dagje Disney natuurlijk iets anders maken.

Ik heb daarom wat vragen:

1. Ik las dat je gratis of goedkoper in de pakeergarage van de Disney Village kunt parkeren. Hoe laat moet je uiterlijk uit deze parkeergarage zijn en wat zijn de kosten?
  2. Vroeger trok ik bij binnenkomst eerst een Fasspass voor de grotere Disneyatttractie als Big Thunder Mountain of Peter Pan Flight. Echter de reguliere fasspass is vervallen dus wie heeft er voor mij een tip hoe het beste te lopen?
  3. Parades en shows gaan niet door ivm Corona. Echter zijn er alleen meet en greets op afstand. Vinden deze parades echter random op de dag plaats?
  4. Het reguliere park sluit om 21:00 uur. Vind er dan ook geen Disney Illuminations plaats? Dus wordt het park om 21:00 uur door iedereen verlaten?
  5. Ik las over een lange gang van Mainstreet naar Fantasyland zodat je beschermt bent tegen regen of hitte. Waar kan ik deze exact vinden? Het is me nooit echt opgevallen. Deze zag ik in de vroegere blogs van Danny/Eftelflags ook voorbij komen maar duidelijker werd ik er nog niet van🙈
  6. Vroeger gingen wij eten bij Pinokkio voor een snelle hap met halve haan. Nu moet je reserveren volgens mij van te voren of op de dag zelf. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring?
  7. We zijn er een dagje maar willen wel met me nichtje van 6 jaar enigszins goed eten. Wat raden jullie aan? Het eten in Disney is allang niet meer zoals het ooit was…

Ik hoor jullie advies ter harte 😏😊😎💪

Aquaslide 1 - Ik las dat je gratis of goedkoper in de pakeergarage van de Disney Village kunt parkeren. Hoe laat moet je uiterlijk uit deze parkeergarage zijn en wat zijn de kosten?

Klopt. Bij de Park Indigo is een dagkaart slechts €24 in plaats van €30 op de centrale parking van Disney. Capaciteit is gelimiteerd en zover ik zie is reserveren niet mogelijk!

Link naar Park Indigo

Aquaslide 3 - Parades en shows gaan niet door ivm Corona. Echter zijn er alleen meet en greets op afstand. Vinden deze parades echter random op de dag plaats?

Op random momenten om op die manier minder groepsvorming te krijgen. Ook zijn er losse karakters soms op willekeurige plekken in het park.

Aquaslide 4 - Het reguliere park sluit om 21:00 uur. Vind er dan ook geen Disney Illuminations plaats? Dus wordt het park om 21:00 uur door iedereen verlaten?

Dat laatste. Er is niets, je doet je laatste attractie en mag dan op eigen gelegenheid huis of hotel waarts.

Aquaslide 5 - Ik las over een lange gang van Mainstreet naar Fantasyland zodat je beschermt bent tegen regen of hitte. Waar kan ik deze exact vinden? Het is me nooit echt opgevallen. Deze zag ik in de vroegere blogs van Danny/Eftelflags ook voorbij komen maar duidelijker werd ik er nog niet van.

Dat zijn de discovery en liberty arcade en lopen achter de main street winkeltjes langs. De liberty arcade loopt daarna zelfs overdekt helemaal door tot achterin Adventureland / Fantasyland.

• Erik heeft hierop gereageerd.

ppc-anoniem-2 Dat zijn de discovery en liberty arcade en lopen achter de main street winkeltjes langs. De liberty arcade loopt daarna zelfs overdekt helemaal door tot achterin Adventureland / Fantasyland.

Beiden lopen toch maar tot het Central Plaza (het plein tussen de Main Street en het kasteel)?

Hij gaat over in de frontierland muur en daarna de overdekte paden van adventureland. Bewust zo gedaan bij het ontwerpen van het park in verband met het onvoorspelbare weer.

maar het is een zo goed als volledig stuk overdekt wandelpad van voor tot achterin het park.

Aquaslide 2. Vroeger trok ik bij binnenkomst eerst een Fasspass voor de grotere Disneyatttractie als Big Thunder Mountain of Peter Pan Flight. Echter de reguliere fasspass is vervallen dus wie heeft er voor mij een tip hoe het beste te lopen?

Ik zou dit baseren op de capaciteit van de attractie, als je Peter Pan's Flight een must is, zou ik die gewoon zsm doen bij park opening. Vanuit daar gewoon verder werken.

Aquaslide 6. Vroeger gingen wij eten bij Pinokkio voor een snelle hap met halve haan. Nu moet je reserveren volgens mij van te voren of op de dag zelf. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring?

Reserveren kan je nu al doen, en dat kan gewoon via de app. Au Chalet de la Marionette is niet eentje waar je moet boeken momenteel, volgens mij is die zelfs niet eens open. Via de app is super makkelijk en je kunt vooruit boeken.

Aquaslide 7. We zijn er een dagje maar willen wel met me nichtje van 6 jaar enigszins goed eten. Wat raden jullie aan? Het eten in Disney is allang niet meer zoals het ooit was…

Ligt er heel erg aan welke ze hebben geopend en wat je budget is, maar Vapiano is prima eten en niet al te duur. Die zit naast Indigo parkeerplaats.

ppc-anoniem-2 Hij gaat over in de frontierland muur en daarna de overdekte paden van adventureland. Bewust zo gedaan bij het ontwerpen van het park in verband met het onvoorspelbare weer.

maar het is een zo goed als volledig stuk overdekt wandelpad van voor tot achterin het park.

Leuk weetje, wat nu Le Passage Enchante d'Aladdin is, was vroeger ook onderdeel van de covered walkway. Maar vanwege capaciteit uitbreidingen is dit deel omgebouwd tot walkthrough

Hjalmar Leuk weetje, wat nu Le Passage Enchante d'Aladdin is, was vroeger ook onderdeel van de covered walkway

Ik dacht dat dat pad ook door wat nu Agrabah is ging. Dus helemaal overdekt van town square naar pirates!

Aquaslide Ik las dat je gratis of goedkoper in de pakeergarage van de Disney Village kunt parkeren. Hoe laat moet je uiterlijk uit deze parkeergarage zijn en wat zijn de kosten?

Wat nog goedkoper is: je kan je auto gratis parkeren bij Val d'Europe en daar de metro pakken naar Disneyland Paris!

Aquaslide Vroeger trok ik bij binnenkomst eerst een Fasspass voor de grotere Disneyatttractie als Big Thunder Mountain of Peter Pan Flight. Echter de reguliere fasspass is vervallen dus wie heeft er voor mij een tip hoe het beste te lopen?

Dit is volledig afhankelijk van jouw wensen. Space Mountain, Autopia, Buzz Lightyear, Peter Pan en Big Thunder Mountain hebben vaak lange wachttijden. Zeker in Augustus (ondanks Corona). Bij Space Mountain wordt het vaak wel later drukker dan bij de andere attracties in dit lijstje.

Aquaslide Parades en shows gaan niet door ivm Corona. Echter zijn er alleen meet en greets op afstand. Vinden deze parades echter random op de dag plaats?

Is compleet random.

Aquaslide Het reguliere park sluit om 21:00 uur. Vind er dan ook geen Disney Illuminations plaats? Dus wordt het park om 21:00 uur door iedereen verlaten?

Dat klopt. Het voelt niet echt "Disneywaardig" aan om het park te verlaten zonder eindshow. Disneyland Paris moet het echt hebben van het entertainment en het park voelde vorig jaar erg leeg met het beperkte aantal meet & greets, geen parade en geen eindshow.

Aquaslide Vroeger gingen wij eten bij Pinokkio voor een snelle hap met halve haan. Nu moet je reserveren volgens mij van te voren of op de dag zelf. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring?
            We zijn er een dagje maar willen wel met me nichtje van 6 jaar enigszins goed eten. Wat raden jullie aan? Het eten in Disney is allang niet meer zoals het ooit was…

Ik zou de hamburgers in het park zelf vermijden als ik jou was. Voor een snelle hap is een crêpe goed te doen. Voor een maaltijd raad ik aan om iets te eten bij Bella Notte (als je van pasta houdt) of in Village bij Five Guys (als je persé een hamburger wilt). Ik snap echter wel dat je niet op en neer naar Village wilt lopen als je maar 1 dagje hebt. Plaza Gardens is ook erg lekker, maar ik heb geen idee hoe dat zit in Coronatijd en het is zonde dat het "onbeperkt drinken" daar is afgeschaft.

Thies Klopt, dat was eerst ook een soort van walkthrough attractie. Bij slecht weer was/is dit een slimme manier om vrijwel droog te blijven, zelfs als je tot achterin het park wilde komen.

Thanks voor jullie informatie! Erg dankbaar voor jullie input 😀

We gaan proberen te parkeren bij de Disney Village. Scheelt toch weer enkele euro's en staat (bewaakt?) overdekt.

Ik ga als het té warm weer is van de zomer denk ik gebruik maken van de overdekte rij dan loop je toch niet over de pleinen in de volle zon.

Afhankelijk van de Fastpass in de App heb ik het idee om het volgende te doen:

• Peter Pan Flight
            • Pinokkio
            • Sneeuwwitje
            • It's a small world, via de verborgen gang backstage naar Discoveryland
            • Hyper Space Mountain
            • Autopia
            • Star Wars
            • Mainstreet: Disney Railroad
            • Big Thunder Mountain
            • Pirates of the Caribian

Waarom er veelal kinderattracties/familieattracties in staan is i.v.m. een "kleine meid" van 6 jaar. Die wil toch de klassieke Disney (dark)rides doen.

Mochten jullie aanvullingen of tips hebben om anders te lopen (zonder de klassieke Fastpass) dan hoor ik het graag 😁

Die parkeer garage is niet bewaakt. Je kan nog goedkoper (gratis) als je bij een niet-Disney hotel parkeert en shuttle bus pakt. Maar weet niet of de slagbomen dicht staan in augustus. En kost meer tijd.

Fixma Dat verschilt echt per keer. Het ene moment kan je er zo doorrijden en een volgend moment staat er een poppetje bij. Maar als je die persoon gewoon groet dan kan je alsnog doorrijden. 😋 Je bent wel meer tijd kwijt op deze manier. Maar als dat geen probleem is dan zou ik het zeker proberen.