Aquaslide Ik las dat je gratis of goedkoper in de pakeergarage van de Disney Village kunt parkeren. Hoe laat moet je uiterlijk uit deze parkeergarage zijn en wat zijn de kosten?
Wat nog goedkoper is: je kan je auto gratis parkeren bij Val d'Europe en daar de metro pakken naar Disneyland Paris!
Aquaslide Vroeger trok ik bij binnenkomst eerst een Fasspass voor de grotere Disneyatttractie als Big Thunder Mountain of Peter Pan Flight. Echter de reguliere fasspass is vervallen dus wie heeft er voor mij een tip hoe het beste te lopen?
Dit is volledig afhankelijk van jouw wensen. Space Mountain, Autopia, Buzz Lightyear, Peter Pan en Big Thunder Mountain hebben vaak lange wachttijden. Zeker in Augustus (ondanks Corona). Bij Space Mountain wordt het vaak wel later drukker dan bij de andere attracties in dit lijstje.
Aquaslide Parades en shows gaan niet door ivm Corona. Echter zijn er alleen meet en greets op afstand. Vinden deze parades echter random op de dag plaats?
Is compleet random.
Aquaslide Het reguliere park sluit om 21:00 uur. Vind er dan ook geen Disney Illuminations plaats? Dus wordt het park om 21:00 uur door iedereen verlaten?
Dat klopt. Het voelt niet echt "Disneywaardig" aan om het park te verlaten zonder eindshow. Disneyland Paris moet het echt hebben van het entertainment en het park voelde vorig jaar erg leeg met het beperkte aantal meet & greets, geen parade en geen eindshow.
Aquaslide Vroeger gingen wij eten bij Pinokkio voor een snelle hap met halve haan. Nu moet je reserveren volgens mij van te voren of op de dag zelf. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring?
We zijn er een dagje maar willen wel met me nichtje van 6 jaar enigszins goed eten. Wat raden jullie aan? Het eten in Disney is allang niet meer zoals het ooit was…
Ik zou de hamburgers in het park zelf vermijden als ik jou was. Voor een snelle hap is een crêpe goed te doen. Voor een maaltijd raad ik aan om iets te eten bij Bella Notte (als je van pasta houdt) of in Village bij Five Guys (als je persé een hamburger wilt). Ik snap echter wel dat je niet op en neer naar Village wilt lopen als je maar 1 dagje hebt. Plaza Gardens is ook erg lekker, maar ik heb geen idee hoe dat zit in Coronatijd en het is zonde dat het "onbeperkt drinken" daar is afgeschaft.