- Bijgewerkt
Hallo allemaal,
Ik ben van plan rond half augustus een dagje Disneyland Parijs te gaan plannen.
Ondanks de vele meerdaagse bezoeken in het verleden zal het dit jaar met een gezelschap zijn waarbij mijn nichtje van 6 jaar ook mee gaat. Het wordt haar eerste grote pretpark wat ze zal bezoeken.
Ik zal dus tactisch te werk moeten gaan om zoveel mogelijk attracties (afhankelijk van de drukte uiteraard) willen meepakken. We hebben de keuze op enkel het Disneyland Park laten vallen ivm de bouwput in de studio’s. Daarnaast zijn er maatregelen die een normaal dagje Disney natuurlijk iets anders maken.
Ik heb daarom wat vragen:
- Ik las dat je gratis of goedkoper in de pakeergarage van de Disney Village kunt parkeren. Hoe laat moet je uiterlijk uit deze parkeergarage zijn en wat zijn de kosten?
- Vroeger trok ik bij binnenkomst eerst een Fasspass voor de grotere Disneyatttractie als Big Thunder Mountain of Peter Pan Flight. Echter de reguliere fasspass is vervallen dus wie heeft er voor mij een tip hoe het beste te lopen?
- Parades en shows gaan niet door ivm Corona. Echter zijn er alleen meet en greets op afstand. Vinden deze parades echter random op de dag plaats?
- Het reguliere park sluit om 21:00 uur. Vind er dan ook geen Disney Illuminations plaats? Dus wordt het park om 21:00 uur door iedereen verlaten?
- Ik las over een lange gang van Mainstreet naar Fantasyland zodat je beschermt bent tegen regen of hitte. Waar kan ik deze exact vinden? Het is me nooit echt opgevallen. Deze zag ik in de vroegere blogs van Danny/Eftelflags ook voorbij komen maar duidelijker werd ik er nog niet van
- Vroeger gingen wij eten bij Pinokkio voor een snelle hap met halve haan. Nu moet je reserveren volgens mij van te voren of op de dag zelf. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring?
- We zijn er een dagje maar willen wel met me nichtje van 6 jaar enigszins goed eten. Wat raden jullie aan? Het eten in Disney is allang niet meer zoals het ooit was…
Ik hoor jullie advies ter harte