Vogelrokker Lijkt mij niet eigenlijk.
Het artikel lijkt enigsinds overdreven geschreven te zijn, de toevoegingen van zeker het hotel lijkt mij juist heel weinig impact te hebben, Danse Macabre lijkt mij grotere pieken en dalen te geven.
Het hotel zit gekoppeld aan de warmte-koude opslag, en juist die is super energie zuinig, en je kan evt de warmtepomp systemen (die de warmte er echt uit of inhalen) ook nog gebufferd laten werken (dus een water-opslag tank ernaast bouwen, en wanneer er snachts stroom is bijvoorbeeld voorraad maken). Verder heeft het hotel niet heel veel verbruik, en zal juist wanneer bijvoorbeeld het park dicht gaat meer verbruiken (mensen naar hun kamers toe)
Een ride als droomvlucht alle licht vervangen voor LED bijvoorbeeld geeft al een besparing tijdens je piek momenten die een hotel prima weer gebruiken kan.
Daarnaast zou een Efteling nog prima veel winst kunnen behalen door bijvoorbeeld het EV laadplein slim aan te sturen met een capaciteitsmanagement systeem, is er weinig stroom beschikbaar schaal je dat laadplein in capaciteit terug, een groot deel van de EV's of plugin EV's zijn niet helemaal leeg en staan er een hele dag, als je die capaciteit bij krapte gewoon terug draait heb je zat ruimte op je eigen net gevonden.