laprikantan Visueel voegt het vooral goedkoop ogend toe. Jij als dagbezoeker kan dat soort goedkope gebouwen ergens anders ook wel zien. Het is behoorlijk op het asociale af wat je vooral bij studio100 zou verwachten.
Het gebouw staat er bij mijn weten nog niet, en ook het ontwerp is op vele vlakken inmiddels weer veranderd, dus waar de stelling dat het goedkoop oogt vandaan komt snap ik niet. Ik zal ze maar weer aanhalen, maar als dagbezoeker heb je van hotels in pretparken zeker wel een voordeel. Het Disneyland hotel, Ling Bao, Matamba en Charles Lindbergh in Phantasialand, Mira Costa in Tokyo DisneySea en ook de hotels in Pairi Daiza voegen enorm veel toe: namelijk dat ze de thema wereld veel groter en rijker maken dan dat ‘ie voorheen was. Het gaat ongetwijfeld een prachtig gebouw worden met een restaurant waar ook, net als in Charles Lindbergh, daggasten zullen kunnen gaan lunchen.
Ik weet overigens niet of je het Plopsa hotel in het écht bewonderd hebt, maar dat is écht wel een heel chique bouwwerk hoor. Zowel van binnen als buiten. Niks goedkoops aan en prachtig verweven zo naast de huidige ingang.
En sorry hoor, maar hoe een prachtig vormgegeven gebouw met opnieuw ingedeeld plein en groen afbreuk kan doen aan iets wat momenteel een betonnen plein is met een La Place, voorzieningen in containers en een kermis gebak kraam kan ik niet bevatten. Dat parken als Plopsaland, Walibi Holland en Toverland, na de toegangspoortjes, een overtuigender ingangsgebied hebben dan een van de Europese topparken kan natuurlijk niet. Dit plan zal daar verandering in brengen. En of je het nu uiteindelijk een mooi of lelijk gebouw gaat vinden zal de toekomst uitwijzen, daar kun je nog geen oordeel over vellen. Maar de daggast zal er zonder twijfel profiteren van de inkomstzone die op alle vlakken beter is dan dat ‘ie was. Veel slechter kan namelijk niet.