Daar zijn ze dan! Echter weet ik niet hoe ik er mij bij moet voelen 🤔.
Het ontwerp zelf vind ik niet zoveel mis mee. Het is niet de stijl die ik het snelst zou verwachten in de Efteling, maar op eender welke andere plek zoals een plopsaland zou dit prachtig passen. Het is naar mijn mening een solide ontwerp maar weinig gedurfd, alsof ze de gevels van het bestaande hotel een opfrisbeurt wilden geven. En dat vind ik wel spijtig, zeker voor een Efteling. Een park wat eigenheid in zijn geschiedenis heeft verweven zitten. Een park dat zich ooit zo heeft willen onderscheiden van bv Disneyland, maar ondertussen een halve kopie van hun hotel wil neerzetten. Daar wringt het een beetje bij mij. Maar over die eigenheid, dat lijkt me een andere discussie.
Hoewel het geen gedurfd ontwerp is, ben ik wel redelijk positief. Het is in ieder geval een mooie upgrade tegenover het Efteling Hotel en de heraanleg van de Brink is iets wat ik enkel kan toejuichen. Het heeft ook een meer luxe uitstraling dan bestaande overnachtingsmogelijkheden binnen de wereld van de Efteling en hoewel het geen gedurfd ontwerp is, is het gewoon een degelijk ontwerp voor de gewone daggast. Ik denk dat zij hier helemaal anders over denken dan wij hier op het forum.
Wat ik daartegenover heel spijtig vind, is de ligging van het hotelontwerp, zeker met zijn vorm. Waar je langs de ene kant op dit moment het prachtig organisch ontworpen HVDVZ hebt gecomplementeerd met rustige natuur en een mooie plas water, komt er nu meteen na de entree een vierkant blok pal voor je neus staan. Het liefst van al had ik het hotel graag gezien aan de kant van het Theater, maar dan begrijp ik wel dat mensen het 'te weggestopt' vinden. Alleen word ik hier niet zo vrolijk van.
Anyway, zo voel ik me er nu bij. Ik weet dat we niet allemaal even enthousiast worden van deze ontwerpen, maar laten we eerst wachten op de officiële aankondiging en bijbehorende plannen voor we alles beginnen te slopen in onze gedachten 😅.