Progress Ik ben duidelijk in de minderheid, maar nog steeds niet overtuigd van het nut van het plaatsen van zo’n groot gebouw op die plek. Ik denk dat het echt te overheersend gaat worden en een flinke aanslag op de 11% bebouwingsnorm betekent.
Die bebouwingsnorm kon nog wel eens lokaal gewijzigd worden, met het nieuwe bestemmingsplan.
Overigens denk ik inderdaad dat je in de minderheid bent, een hotel op die plek kan het park zo ontzettend veel meer aanzicht geven. Nu kom je bij de Efteling aan en zie je het huis van de vijf zintuigen: iconisch, en je weet waar je bent. Het probleem: het ding staat gedraaid ten opzichte van het park. Daardoor moet je een rare bocht naar links maken, langs een sneue toiletgroep, een oliebollenkar aan een pleintje, een spoor oversteken, en dan ben je in het park.
Nee kom maar door met een hotel op die plek. Je kunt een best ruim gebouw maken, met een entree voor hotelgasten aan de parkeerplaats, zicht op het sprookjesbos, zicht op het park, zicht op het Huis, de plek is ideeal voor een hotel. Zeker als dat hotel een poort naar het park is.