Nee. De teststraat komt op de kids and ride. Dat is waar de bussen ook stoppen. Is ook de meest logische plaats aangezien deze ook voor inwoners van de gemeente ingezet kan worden. Dan is een locatie dicht bij de hoofdingang een vreemde plek.
Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
Dit was er afgelopen donderdag te zien binnen de afzetting. In ieder geval ligt er wat leidingwerk en bekabeling klaar.
Duidelijk een andere locatie!
Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat we voorbereidende werkzaamheden aan riolering zien op deze locatie. Vergelijkbare werkzaamheden zagen in de zomer van 2020 ook op de plek waar enkele maanden later de bouw van de bakkerij begon. Kan mij goed voorstellen dat je dergelijke infrastructuur prima kan aanleggen/neerleggen zonder dat je daar direct de complete vergunningscarroussel voor moet starten.
Michael Mee eens. Verleggen van ondergrondse infra, mogen ze volgens mij tegenwoordig zonder vergunning doen. En kan makkelijk zonder daar communicatie aan te besteden.
Dat we iets concreets gaan zien, lijkt me eerder dichterbij dan ver weg.
Ik hoop het! En ik heb goede hoop, omdat de La Place altijd al semi-permanent zou zijn. Heel benieuwd wat daar voor in de plaats komt straks.
- Bijgewerkt
Heeft nog een tijdje geduurd voordat 't op Looopings stond . Ben benieuwd wanneer de tekeningen volgen en/of een aankondiging van uit de Efteling komt.
De laatste keren deden ze het samen met een attractie bekend maken dus benieuwd
Geloof er niks van
Wat een geweldig nieuws, eindelijk een waardig entree plein met alle benodigde faciliteiten.
Dat Looopigs dit plaatst is voor mij wel een bevestiging dat het er komt, echter voelt de invulling van het plan nog geheel onbekend, ook bij Looopings. Het moet toch een verdomd goed ontwerp worden wil het mij overtuigen dat dit de juiste plek is voor een hotel. Een nieuw Dwarrelplein juich ik wel hard toe.
Ik snap werkelijk niks van de keuzes van het park.
De laatste 10 jaren is het toegevoegde attractieniveau m.i. zowel kwalitatief als kwantitatief onder niveau geweest. Het park heeft op dit moment geen uitstraling om meerdaags te bezoeken. Wat moet een hotel dan nu aan het park toevoegen?
Hmmm ik hoop alleen dat we niet het Droomvlucht effect gaan krijgen en het hotel straks prominenter aanwezig is dan het Huis van de Vijf Zintuigen. Vroeger was de entree van Droomvlucht echt een façade als een soort portaal, na de herinrichting en komst van Raveleijn vind ik dat de magie van die entree ook een beetje verdwenen is en oogt het meer als een mooi opgemaakte muur. Ik ben benieuwd..!
Joordi Daar twijfel is aan, zeker op de korte termijn.
Als de Efteling als meerdaags park zo interessant zou zijn, dan waren de B&B-verblijven als paddenstoelen uit de grond geschoten. Maar ook in dat opzicht is de link van verblijfsaccommodaties in het dorp Kaatsheuvel in relatie tot de Efteling maar allemaal matjes.
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat uitbreiding kwa attractie aanbod ook snel zal volgen hierna.