Michael Het is dat ze De Oost al hebben, want een gevelrij aan de kant van de ingang, maar een stationsgebouw als inspiratie voor het hoofdgebouw lijkt me een te gek hotelidee. In St. Louis, Missouri, hebben ze in recente jaren een historisch treinstation omgebouwd tot luxehotel (in de Hilton Curio Collection) en dat is me toch gaaf geworden. Het heeft zelfs een eigen Wikipediapagina.

Japio dat terwijl je het aan de andere kant, naast het theater, juist heel mooi en natuurlijk aan kunt laten sluiten

Dit stond zo ongeveer ook in het bestemmingsplan uit begin jaren '90. Dat was toen het plan.
Dus naast het theater en uitrijk (Vakantie stad).

Geen hotel, maar dus toch echt een testen voor toegang locatie.
Correctie: lijkt toch over het kiss and ride parkeerterrein te gaan, al kan dat alleen voor de routing zijn. Nog even afwachten dus.

Nee. De teststraat komt op de kids and ride. Dat is waar de bussen ook stoppen. Is ook de meest logische plaats aangezien deze ook voor inwoners van de gemeente ingezet kan worden. Dan is een locatie dicht bij de hoofdingang een vreemde plek.

Michael Maar goed, dan moeten de kiss and ride en de touring bussen alsnog ergens heen.

Dit was er afgelopen donderdag te zien binnen de afzetting. In ieder geval ligt er wat leidingwerk en bekabeling klaar.

Dutch23 dat kan absoluut niet op de locatie van het bouwterrein πŸ˜‰

Duidelijk een andere locatie!

Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat we voorbereidende werkzaamheden aan riolering zien op deze locatie. Vergelijkbare werkzaamheden zagen in de zomer van 2020 ook op de plek waar enkele maanden later de bouw van de bakkerij begon. Kan mij goed voorstellen dat je dergelijke infrastructuur prima kan aanleggen/neerleggen zonder dat je daar direct de complete vergunningscarroussel voor moet starten.

Michael Mee eens. Verleggen van ondergrondse infra, mogen ze volgens mij tegenwoordig zonder vergunning doen. En kan makkelijk zonder daar communicatie aan te besteden.

Dat we iets concreets gaan zien, lijkt me eerder dichterbij dan ver weg.

Ik hoop het! En ik heb goede hoop, omdat de La Place altijd al semi-permanent zou zijn. Heel benieuwd wat daar voor in de plaats komt straks.

Heeft nog een tijdje geduurd voordat 't op Looopings stond πŸ™‚. Ben benieuwd wanneer de tekeningen volgen en/of een aankondiging van uit de Efteling komt.

De laatste keren deden ze het samen met een attractie bekend maken dus benieuwd

Wat een geweldig nieuws, eindelijk een waardig entree plein met alle benodigde faciliteiten.

Dat Looopigs dit plaatst is voor mij wel een bevestiging dat het er komt, echter voelt de invulling van het plan nog geheel onbekend, ook bij Looopings. Het moet toch een verdomd goed ontwerp worden wil het mij overtuigen dat dit de juiste plek is voor een hotel. Een nieuw Dwarrelplein juich ik wel hard toe.

Ik snap werkelijk niks van de keuzes van het park.
        De laatste 10 jaren is het toegevoegde attractieniveau m.i. zowel kwalitatief als kwantitatief onder niveau geweest. Het park heeft op dit moment geen uitstraling om meerdaags te bezoeken. Wat moet een hotel dan nu aan het park toevoegen?

Eduard een hotel brengt een hoop centjes in het laatje, dit kunnen ze weer investeren in nieuwe attracties 😏